Alfa Romeo Giulia Forum banner

Ostrzeżenie przed kolizją z przodu - Żółte światło

40K views 34 replies 24 participants last post by  MMZ-ALFA  
#1 ·
Dzień dobry wszystkim. Chicagoland otrzymuje obecnie swoje pierwsze mierzalne opady śniegu w tym roku, niezbyt dużo, tylko cal lub dwa. Podczas jazdy do biura dziś rano zapaliła się kontrolka FCW na desce rozdzielczej, w sumie nic wielkiego, z wyjątkiem tego, że tempomat jest teraz niesprawny.

Kiedy dotarłem do biura, zauważyłem, że na czujnikach było trochę śniegu. Wytarłem go, więc zobaczymy, czy światło zgaśnie dziś po południu, kiedy będę wracał do domu. Dwa pytania - Czy komuś zapaliła się kontrolka, a jeśli tak, to jakie było rozwiązanie? Czy komuś zapaliła się z powodu śniegu zasłaniającego czujnik, a jeśli tak, czy samo usunięcie śniegu rozwiązało problem?

Z niecałymi 3 tysiącami na liczniku po zakupie około dwóch miesięcy temu, z przyjemnością informuję, że to pierwsza usterka, na którą natrafiłem. Nie mógłbym być bardziej zadowolony z samochodu!
 
#5 ·
To nie jest usterka, radar po prostu nie może działać, gdy jest zasłonięty przez błoto pośniegowe i śnieg....to normalne działanie, czasami nawet ulewny deszcz może go wyłączyć.....Zauważyłem, że wyłącza się również w ciasnych tunelach
Ok, być może usterka to nie jest właściwe słowo. Jeśli jednak ta niewielka ilość śniegu powoduje, że system jest niesprawny, uznałbym to za wadę konstrukcyjną/projektową.

Przejechałem moim CX-5 przez 18 cali śniegu i nigdy żaden czujnik nie przestał działać z powodu pokrywy. Właściwie to nie do końca prawda. Pewnego razu, kiedy utknąłem i musiałem się odkopać, czujniki wyświetliły kilka ostrzeżeń, strzepnąłem śnieg i przywróciłem samochód do prędkości jazdy i wszystko się oczyściło.
 
#4 ·
To ma sens. Czujniki zablokowane lub zmiany światła. Coś podobnego przydarzyło mi się niedawno na bezdotykowej myjni samochodowej. Miejsce było puste, kiedy przyjechałem i wjechałem prosto do niego, prawdopodobnie szybciej niż powinienem, i gdy tylko wjechałem (ciemniej niż na zewnątrz), sygnał/alarm FWC włączył się na desce rozdzielczej, a samochód gwałtownie zahamował. Nie było takiej potrzeby (brak ryzyka kolizji), ale tak to zadziałało.
 
#6 ·
Jeśli w tej zatoce spadała woda, to mogłoby wystarczyć, aby ją uruchomić. System FWC może widzieć deszcz i śnieg. Podczas ulewnego deszczu wyłączy się, ponieważ odbicia radaru przytłaczają odbiornik. "Port" w podszybiu przedniej szyby może również potrzebować widoku. Nie jestem pewien, czy to ta mała dziurka dla czujnika deszczu, czy co, ale antena zdecydowanie widzi deszcz i śnieg. Czujniki parkowania widzą mury oporowe i zbocza podczas wjeżdżania i wyjeżdżania z podjazdów i wokół zakrętów.
 
#7 ·
CX 5 to znacznie wyższy pojazd, a radar jest prawdopodobnie jeszcze wyżej... wada konstrukcyjna? Jak coś pokrytego śniegiem ma działać? Jak byś to lepiej zaprojektował? Tak, zawsze można umieścić czujnik radarowy wyżej, aby był mniej narażony na działanie czynników z drogi, ale w samochodach takich jak Giulia jesteś naprawdę ograniczony co do miejsca, w którym można umieścić radar....
 
#13 ·
CX 5 to znacznie wyższy pojazd, a radar jest prawdopodobnie jeszcze wyżej...wada konstrukcyjna? jak coś pokrytego śniegiem ma działać? Jak byś to lepiej zaprojektował? Tak, zawsze możesz umieścić czujnik radarowy wyżej, aby był mniej narażony na działanie czynników z drogi, ale w samochodach takich jak Giulia jesteś naprawdę ograniczony co do miejsca, w którym możesz umieścić radar....
Zdaję sobie sprawę, że czujnik pokryty śniegiem nie będzie działał. To absolutnie minimalna ilość śniegu spowodowała, że system FCW się wyłączył, co powoduje, że mówię, że to wada. Jeśli ta warstwa śniegu na czujniku wystarczy, aby uruchomić system, to albo inna lokalizacja, albo jakaś forma osłony powinna zostać rozważona. Być może tak było i to było najlepsze rozwiązanie, jakie wymyślili. Wątpię w to jednak.

Żeby było jasne, czy tempomat w ogóle nie działa, czy tylko funkcje adaptacyjne? (dopasowywanie prędkości, automatyczne hamowanie itp.)
Tempomat w ogóle nie działał. Po strzepnięciu śniegu rano i jeździe do domu po południu kontrolka FCW zgasła i wszystkie systemy wróciły do pełnej sprawności.
 
#10 ·
Największą wadą konstrukcyjną systemu FCW jest to, że jego wyłączenie nie utrzymuje się po ponownym uruchomieniu silnika. Denerwujące.
Najprawdopodobniej nie jest to również wada konstrukcyjna, ale celowy projekt, aby można było uzyskać 5-gwiazdkowy znak bezpieczeństwa podczas zderzenia, ponieważ został on uzyskany z włączonym FCW.....większość irytujących rzeczy w dzisiejszych samochodach jest konsekwencją jakichś głupich przepisów, a nie nieprzemyślanej inżynierii
 
#9 ·
I tak nie powinieneś używać tempomatu na śniegu. A zakryty czujnik oznacza, że FCW nie włączy hamulców na śliskiej nawierzchni. Może ktoś opracuje do tego wycieraczkę.
 
owns 2020 Alfa Romeo Giulia Ti Sport AWD
  • Like
Reactions: Marmaduke
#12 ·
Dzień dobry wszystkim. Chicagoland właśnie doświadcza pierwszych mierzalnych opadów śniegu w tym roku, niezbyt dużo, tylko cal lub dwa. Podczas jazdy do biura dzisiaj rano zapaliła się kontrolka FCW na desce rozdzielczej, w sumie nic wielkiego, z wyjątkiem tego, że tempomat jest teraz niesprawny.
Żeby było jasne, czy tempomat w ogóle nie działa, czy tylko funkcje adaptacyjne? (dopasowywanie prędkości, automatyczne hamowanie itp.)
 
#15 ·
Jeździłem swoim przez całą zimę w zeszłym roku, deszcz, śnieg i lód, a system FCW nigdy się nie włączył. Może masz ustawioną najwyższą czułość? Myślę, że mam ustawioną średnią, jeśli dobrze pamiętam. Ustawienie „Daleko” zwiększa czułość, ustawienie „Blisko” zmniejsza ją do minimum. Zgodnie ze stroną 76 instrukcji obsługi z 2017 roku, jest napisane:

Wskaźnik radaru niedostępny
Jeśli warunki są takie, że radar nie może poprawnie wykrywać przeszkód, system zostaje dezaktywowany i na wyświetlaczu pojawia się dedykowany komunikat. Zazwyczaj zdarza się to w przypadku słabej widoczności, na przykład podczas intensywnych opadów śniegu lub deszczu.

System może być również tymczasowo przyciemniony z powodu przeszkód, takich jak błoto, brud lub lód na zderzaku. W takich przypadkach na wyświetlaczu pojawi się dedykowany komunikat, a system zostanie dezaktywowany. Ten komunikat może czasami pojawiać się w warunkach wysokiej odbijalności (np. tunele z odblaskowymi płytkami lub lód lub śnieg). Kiedy warunki ograniczające funkcje systemu się skończą, powróci on do normy i zakończy działanie.

W pewnych szczególnych przypadkach ten dedykowany komunikat może być wyświetlany, gdy radar nie wykrywa żadnych pojazdów ani obiektów w swoim zasięgu.
Jeśli warunki atmosferyczne nie są prawdziwym powodem tego komunikatu, sprawdź, czy czujnik jest brudny. Może być konieczne wyczyszczenie lub usunięcie wszelkich przeszkód w tym obszarze.

Jeśli komunikat pojawia się często, nawet przy braku warunków atmosferycznych, takich jak śnieg, deszcz, błoto lub inne przeszkody, skontaktuj się z autoryzowanym dealerem w celu sprawdzenia ustawienia czujnika.
W przypadku braku widocznych przeszkód może być konieczne ręczne usunięcie ozdobnej osłony i wyczyszczenie powierzchni radaru. Zleć wykonanie tej operacji autoryzowanemu dealerowi.

Ponieważ Twój samochód jest objęty gwarancją, polecam zabranie go do dealera i poproszenie o sprawdzenie. Powiedz mu, co się stało.
Pomocny. Wielkie dzięki.
 
#18 ·
Mam podobny problem. Świeci się kontrolka czujnika FCW, a ACC (aktywny tempomat) jest niedostępny. Dzieje się tak od około tygodnia. Miałem nadzieję, że po prostu wyłączy się podczas jazdy (nie jeździłem nim dużo od zeszłego piątku, 6 dni temu), ale tak się nie stało nawet po przejechaniu kilku kilometrów. Zaczęło się, gdy jechałem w ulewnym deszczu - nie wjechałem w żadne duże kałuże, ale lało jak z cebra.

Zamierzam zadzwonić do dealera w celu sprawdzenia, ale zastanawiam się, czy istnieje jakiś oczywisty sposób zresetowania czujnika, ponieważ obawiam się, że to się powtórzy.
 
#20 ·
#23 ·
Przytrafiło mi się to w zeszły weekend, kiedy jechałem Stelvio ti sport mojej żony z 2020 roku. Żadnego deszczu, śniegu, tuneli, żadnych innych samochodów w pobliżu. Kontrolka antykolizyjna zaświeciła się bez żadnych innych ostrzeżeń. Świeciła się przez około 15 minut, a potem zgasła. Potraktowałem to jako jej mały atak złości. Szybko jej przeszło i wszystko jest dobrze. Moja ciężarówka również od czasu do czasu wykazuje podobne zachowanie, podobnie jak różne samoloty, którymi latałem. Koszt dodawania dodatkowej złożoności do pojazdów.
 
#24 ·
Przytrafiło mi się to w zeszły weekend, kiedy jechałem Stelvio ti sport mojej żony z 2020 roku. Żadnego deszczu, śniegu, tuneli, żadnych innych samochodów w pobliżu. Kontrolka antykolizyjna zaświeciła się bez żadnych innych ostrzeżeń. Świeciła się przez około 15 minut, a potem zgasła. Potraktowałem to jako jej mały napad złości. Szybko się z tego otrząsnęła i wszystko jest dobrze. Moja ciężarówka od czasu do czasu wykazuje podobne zachowanie, podobnie jak różne samoloty, którymi latałem. Koszt dodania dodatkowej złożoności do pojazdów.
Jasne, czołowe słońce czasami może oślepiać przednią kamerę, co uruchamia błąd i wyłącza cały system. Tak po prostu działa system, tak samo jest w VAG, BMW i innych markach. Tak jak ludzkie oko może zostać oślepione przez jasne światło słoneczne, to tylko zabezpieczenie przed awarią.
 
#27 ·
Mój przedni czujnik zawsze włączał się po każdej niewielkiej sytuacji z wodą. Myślę, że może to być spowodowane ramką tablicy rejestracyjnej (ok, łatwo ją usunąć) lub umiejscowieniem tablicy. Mechanik w salonie chce spróbować wywiercić inne otwory, aby umieścić tablicę wyżej niż już jest. Przeżyję to, zanim będę miał cholerną tablicę na masce!
 
#34 ·
Podczas jazdy w ulewnym deszczu na autostradzie z prędkością ponad 70 mil/h również otrzymuję ostrzeżenie, że funkcja ostrzegania przed kolizją z przodu jest nieoperacyjna.
Normalne zachowanie. Kiedy przednie czujniki zostają zasłonięte w ulewnym deszczu, FCW wyłącza się - lepiej niż gdyby FCW włączyło się nieprawidłowo i spowodowało katastrofę...
 
  • Like
Reactions: wingler
#35 ·
Stary wątek, ale chciałem podzielić się swoim doświadczeniem z tym problemem. Moja żółta lampka ostrzegawcza przed kolizją zaświeciła się pewnego dnia po ulewnym deszczu w moim Stelvio Q4 2019. Wyczyściłem zarówno radar, jak i czujnik przedniej szyby, a światło nie zgasło. Miałem to światło przez 3 tygodnie, a nawet odłączyłem zasilanie/akumulator, a i tak wracało. Okazało się, że przednia kamera przedniej szyby zgromadziła w sobie wilgoć, która blokowała kamerę. Ślad wilgoci znajdował się między przednią szybą a kamerą od wewnątrz i nie można było go dosięgnąć i wyczyścić, chyba że zdemontujesz cały przedni zespół kamery. Według dealera nie było to spowodowane wyciekiem, ale po prostu wnętrze samochodu było wilgotne. Zostało to rozwiązane po prostu ustawiając system klimatyzacji na AUTO, po prostu ustawiając wszystko na auto i przejeżdżając kilka km. Kiedy wilgoć w samochodzie zniknęła, żółte światło na szczęście zniknęło po długim czasie. Tylko myśl dla tych, którzy mieszkają w deszczowych i wilgotnych obszarach.