Przepraszam, jeśli to pytanie już padło, ale dlaczego Alfa miałaby zdecydować się na hamulce by wire zamiast zwykłych hamulców?
Późno? Uważam, że Giulia Q była jednym z pierwszych samochodów produkcyjnych z BBW.Zgadza się. Jeśli już, to Alfa bardzo późno weszła do świata BBW.
Wtedy właśnie chcę środków zaradczych.Dobrze sprawdza się również z adaptacyjnym tempomatem, gdy ktoś wyprzedza, a następnie zjeżdża na twój pas i natychmiast zwalnia.
Tak to nie działa.a następnie skopiowane i zaadaptowane przez BMW
Pełny drive by wire będzie wymagał znacznych solenoidów na klockach hamulcowych, co nie będzie praktyczne. Dlatego też, przy obecnej technologii, rzeczywiste klocki hamulcowe będą zawsze uruchamiane siłą hydrauliczną.Zalety systemu Brake-by-Wire firmy Continental
Zalety systemu Brake-by-Wire firmy Continental
HANOWER, Niemcy – Kiedy Alfa Romeo wprowadziła swój inteligentny system hamulcowy (IBS) w modelach Giulia i Stelvio, było to pierwsze zastosowanie w produkcji systemu MKC1 brake-by-wire. Opracowany przez firmę Continental, łączy on zazwyczaj oddzielne komponenty w jeden zgrabny pakiet, który jest lżejszy i znacznie bardziej kompaktowy niż suma jego części.
Koncepcje drive-by-wire początkowo miały na celu uczynienie wszystkiego elektronicznym, bez mechanicznego połączenia między kierowcą a samochodem. Chodziło o to, aby elektryczne zaciski hamulcowe hamowały, a elektryczne przekładnie kierownicze umożliwiały fantazyjne funkcje, takie jak umożliwienie samochodowi podejmowania poważnych działań unikających w sytuacjach awaryjnych, bez odrywania kciuków kierowcy od szprych kierownicy.
System Continental MKC1 w pewnym stopniu zbliża się do pełnego systemu brake-by-wire, ale zatrzymuje się na elektrycznych zaciskach hamulcowych. Robi to, integrując tandemowy cylinder hamulcowy (który generuje ciśnienie hydrauliczne do uruchamiania hamulców), wspomaganie hamulców, jednostkę ABS i jednostkę ESP, oszczędzając około 4 kg.
Oprócz opakowania i wagi, czucie pedału może być dostrojone przez inżynierów za pomocą symulatorów jazdy, aby zapewnić bardziej agresywną reakcję na torze i bardziej zrelaksowaną reakcję w ruchu ulicznym. Kolejną zaletą jest to, że skok pedału nie zwiększa się, gdy hamulce są mocno obciążone i nagrzewają się. To, co kierowca faktycznie odczuwa, to symulator wbudowany w MKC1, który generuje wrażenie, które zwykle jest przekazywane z powrotem przez hydraulikę, tylko pozostaje spójne, niezależnie od tego, jak ciężko pracują hamulce.
Pełne hamulce drive-by-wire pozwoliłyby również producentom zrezygnować z płynu hamulcowego, dając im suche podwozia i linie produkcyjne, które nie potrzebują tej niechlujnej cieczy. Kompletne narożniki składające się z zawieszenia, piast kół, tarcz i hamulców można wstępnie zmontować i przygotować do przykręcenia do samochodu. Kolejną zaletą rezygnacji z hydraulicznego płynu hamulcowego jest to, że jest on higroskopijny (pochłania wilgoć atmosferyczną), więc wymaga wymiany w określonych odstępach czasu.
ponieważ jest o wiele lepszyPrzepraszam, jeśli to pytanie już padło, ale dlaczego Alfa miałaby wybrać hamulce by wire zamiast zwykłych hamulców?
Mój 2020 jest pod tym względem lepszy niż mój 2017.2 more cents.. driving around town and coming to a slow or moderate stop it really doesn't have great modulation (ok but not great) especially that last little bit before you come to a stop, I will say on the track it performs very well, seems like it was tuned for hard stops.
Nie. Jeśli już, system BBW wymaga więcej sprzętu, ponieważ w rzeczywistości wciąż istnieje tradycyjna hydrauliczna kontrola hamulców jako kopia zapasowa na wypadek awarii BBW.Najprawdopodobniej nie mogli zmieścić tradycyjnego układu hamulcowego z QV 2.9L V6 i znaleźli ten dostępny system, który pasowałby, więc nie musieli przeprojektowywać tej części samochodu, pamiętaj, że mieli napięty harmonogram, aby wypuścić samochód, ponieważ Ferrari opuściło FCA.
Zapomniałeś o części, że FCA i Stellantis pozostają nadal największym udziałowcem Ferrari po wydzieleniu. Tak naprawdę nie chodziło o kontrolę nad Ferrari. Chodziło o, w kategoriach giełdowych, "odblokowanie wartości dla akcjonariuszy", a w kategoriach laika "uzyskanie większej ilości pieniędzy dla firmy, a co za tym idzie, dla właścicieli".FCA zabrało ludzi z Ferrari do opracowania Giulii, FCA miało tylko tyle miesięcy z Ferrari, ponieważ Ferrari oddzieliło się od FCA, aby być bardziej niezależnym, więc po ogłoszeniu mieli tylko około dwóch lat na opracowanie Giulii, zanim FCA przestało mieć pełną kontrolę nad Ferrari.
FCA zabrało ludzi z Ferrari do opracowania Giulii, FCA miało tylko kilka miesięcy z Ferrari, ponieważ Ferrari odłączyło się, aby być bardziej niezależnym od FCA, więc kiedy to ogłoszono, mieli tylko około dwóch lat na opracowanie Giulii, zanim FCA przestało mieć pełną kontrolę nad Ferrari.Po prostu ciekawy. Jak odejście Ferrari z FCA wiąże się z rozwojem Giulii?