Alfa Romeo Giulia Forum banner

Wymiana ramienia siłownika zaworu upustowego

Tags
p0299 turbo
14K views 88 replies 27 participants last post by  Alfissimo  
#1 ·
#3 ·
Kupiłem właśnie jeden dla mojego Giulii 2.0T z 2020 roku, na wszelki wypadek. Nie wiem, czy sprzedawca będzie je produkował za kilka miesięcy lub lat. Zachowam go w pojemniku na części zamienne.
 
  • Like
Reactions: skipgiulia
#6 ·
Czy zdjęcie osłony termicznej jest dość łatwe, czy ktoś wie?
Nie jestem zbyt mechaniczny, ale nie mam ochoty wydawać $$ na nową turbosprężarkę.
Wystarczyło, że poruszyłem osłonę termiczną na tyle, że mogę włożyć tam palce i śrubokręt. Użyłem innego klucza/grzechotki/gniazda do każdej z nakrętek/śrub. Krótka, składana grzechotka jest naprawdę potrzebna, aby poluzować tylną śrubę.

Nie mam pojęcia, jak całkowicie zdjąć osłonę termiczną. Po poluzowaniu śrub całość się porusza, ale gdzieś się zawiesza.
 
#11 ·
#15 ·
Pomysł "wybierania", wydaje mi się lepszym sposobem dla użytkownika końcowego, aby wziąć pod uwagę wszelkie tolerancje produkcyjne i "zakresy" oprogramowania, na które ECU może być wrażliwy = CEL.

Mam nadzieję, że jasno wyrażam swoje myśli :unsure:

Coś w tym stylu - na mniejszą skalę - bliżej tego przedziału cenowego.

LINK: https://www.summitracing.com/parts/...BhA7EiwAmJKRrDSGPAigzDRMTDRfHe2UlZI23LjoeY5Q8sCqEa5k-8peJ9h9d0p-3RoCdf0QAvD_BwE

View attachment 163317
Problem polega na tym, że uniwersalne ramiona nie mają otworu na sprężynę napinacza ramienia siłownika zaworu upustowego, co może powodować pewne problemy, jeśli nie zostanie zainstalowana. ECU Giulii wydaje się być bardzo wrażliwy na zmiany w ruchu ramienia i najprawdopodobniej wywoła kod, jeśli sprężyna nie zostanie zainstalowana.

Najlepszym rozwiązaniem wydaje mi się nowe ramię zaworu upustowego o odpowiedniej długości z otworem na sprężynę napinacza. Zamierzałem zapłacić lokalnemu warsztatowi metalowemu za wykonanie nowego ramienia zaworu upustowego, ale sprzedawca na Ebayu mnie wyprzedził.
 
  • Like
Reactions: beta2alfa
#13 · (Edited)
Nie widzę, żeby regulacja była warta czegokolwiek. Jeśli od początku ma odpowiednią długość, nie wymaga regulacji, a kiedy końce zużyją się na tyle, że długość będzie problemem, będzie grzechotać i tak czy inaczej będzie wymagać wymiany.

Po prostu zachowaj prostotę
Zgadzam się z tobą, żeby było prosto - dlatego myślę na głos - to nie jest nauka o rakietach :)

Dostępne są uniwersalne końcówki siłowników, a także materiał prętowy.

WYSZUKAJ w GOOGLE hasło: uniwersalny regulowany pręt ramienia siłownika turbosprężarki

Musi istnieć proste rozwiązanie za 40 - 50 $ (NAJWYŻEJ) z dostępnych w handlu części.

Regulacja byłaby miła do wybierania kalibracji siłowników i/lub czułości CEL.
 
#19 ·
Uwielbiam to, jak magicznie wzrosła cena o 20 dolarów od tego posta. Musi być popyt.
Ramiona siłowników wydają się wydłużać w otworach montażowych z czasem i powodować hałas do tego stopnia, że potrzebna jest nowa turbosprężarka, aby je wymienić, gdy ramię jest poza specyfikacją i wyzwala kod błędu. Wraz z wiekiem Giulii 2.0T problem ten wystąpi ostatecznie. Zatem popyt jest.

Mój silnik turbo 2020 Q4 wydaje lekkie grzechotanie przy przebiegu zaledwie 53 tys. mil; więc moje ramię siłownika będzie wymagało wymiany w przyszłości. Wolałbym zapłacić 150 dolarów za nowe ramię niż może 2000 dolarów za wymianę turbosprężarki i ecu tylko z powodu uszkodzonego ramienia.
 
#20 ·
Otrzymałem nowy łącznik zaworu upustowego i wygląda dobrze. Wydaje się mieć odpowiednią długość i grubość; więc przypuszczam, że zadziała w razie potrzeby w przyszłości.

Jedynym problemem jest to, że otwór na sprężynę wymaga usunięcia zadziorów. Z pewnością bardzo drogie jak na mały kawałek metalu, ale lepsze niż alternatywy (nowe turbo, nowy/przeprogramowany PCM itp.) w celu naprawy uszkodzonego łącznika zaworu upustowego.
 
#22 · (Edited)
Cześć, śledziłem ten wątek, rozumiem, dlaczego część uległaby deformacji z czasem i dlaczego należałoby ją z czasem wymienić, ale czy nie ma oficjalnej części zamiennej do tego pręta?
Niestety, nie ma. Niektórzy próbowali znaleźć podobne części od producenta turbosprężarki, ale bezskutecznie. AR będzie chciał, żebyś wymienił całą turbosprężarkę i być może również ECU/PCM.
 
#24 · (Edited)
Dla tych, którzy nie mają problemu (wydłużone otwory) na swoim pręcie siłownika turbosprężarki, dlaczego nie rozpocząć harmonogramu konserwacji, aby zapobiec wystąpieniu problemu w ogóle?! Czytaj dalej :) Przy okazji, oto czego używam do smarowania na sucho otworów na obu końcach ramienia siłownika. 20 $ CAŁKOWITA inwestycja dla obu ;) Mam nadzieję, że to pomoże - OBA dostępne na AMAZON: Dupont Non-Stick Dry Film Lubricant (dobry do 500 F / 260 C) Aim A Squirt Long Reach Extension Tube
Image
Image
 
#28 ·
Dla tych, którzy nie mają problemu (wydłużone otwory) na swoim drążku siłownika turbosprężarki, dlaczego nie zainicjować harmonogramu konserwacji, aby zapobiec wystąpieniu problemu?

Czytaj dalej :)

Co do zasady, oto czego używam do suchego smarowania otworów na obu końcach ramienia siłownika.

20 $ CAŁKOWITA inwestycja dla obu ;)

Mam nadzieję, że to pomoże -

OBA dostępne na AMAZON:

Dupont Non-Stick Dry Film Lubricant (dobry do 500 F / 260 C)

Aim A Squirt Long Reach Extension Tube

View attachment 163536


View attachment 163535
Smary mogą pomóc. Warto spróbować, myślę.
 
#26 ·
Biorąc pod uwagę, że po wymianie ramienia siłownika na "świeże" nadal otrzymywałem P0299, muszę się zastanowić, czy inne problemy, takie jak nieszczelność zaworu upustowego, są rzeczywistą przyczyną tego błędu. Jeśli tak, być może wymiana turbosprężarki jest nieunikniona i to tłumaczy, dlaczego Alfa nie sprzedaje ramienia jako osobnej części.
 
#27 · (Edited)
Biorąc pod uwagę, że po wymianie ramienia siłownika na "świeże" nadal otrzymywałem P0299, muszę się zastanowić, czy inne problemy, takie jak nieszczelność zaworu upustowego, są rzeczywistą przyczyną tego błędu. Jeśli tak, być może wymiana turbosprężarki jest nieunikniona i to tłumaczy, dlaczego Alfa nie sprzedaje ramienia jako osobnej części.
Czy mógłbyś zamieścić zdjęcia używanego ramienia zaworu upustowego, które nabyłeś, w porównaniu do starego ramienia? Otwory w używanym ramieniu są prawdopodobnie również zużyte; dlatego nawet nie zawracam sobie głowy używanymi częściami turbosprężarki do tego silnika.

Jednak możliwe jest, że samo zawór upustowy turbosprężarki (wewnątrz obudowy turbosprężarki) może być również zużyte, co oznaczałoby nową turbosprężarkę lub regenerację turbosprężarki. Aby uniknąć dodatkowych kosztów związanych z ewentualną wymianą/resetowaniem PCM, najlepiej byłoby kupić nowe ramię zaworu upustowego (jeśli jest dostępne) i ponownie użyć starego modułu zaworu upustowego w nowej turbosprężarce.
 
#37 · (Edited)
:) Robi się trochę ciepło w pokoju, gdy ludzie wydają 170 $ + wysyłka za ramię siłownika z rynku wtórnego (jako ubezpieczenie), tylko po to, by dowiedzieć się/przeczytać, że może to nie być ważna metoda ubezpieczenia naprawy/wyłączenia kodu P0299 (jeśli kiedykolwiek go doświadczą).

Będziemy musieli poczekać, aż członkowie forum doświadczający P0299 zgłoszą się i przedstawią raport z zakupu/instalacji tego ramienia siłownika z rynku wtórnego oraz co się stanie później.
Nawet nie w tym przypadku, ponieważ zdaję sobie również sprawę, że inne części turbosprężarki ulegną awarii i planuję wymienić całą jednostkę, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wydaje się jednak, że nasze turbosprężarki mają po prostu zużyte uszkodzenia połączeń, podczas gdy sama turbosprężarka jest nadal dobra.

Zapłacenie 170 $ za część, aby naprawić grzechotanie i ewentualnie zapobiec kodowi błędu, nie jest dla mnie wielkim problemem. Wydaję na to więcej niż na kolację.:)

Nie kupuję używanych części, aby rozwiązać problem na stałe, ponieważ generalnie problem powróci, jeśli używana część również się zepsuje. To jest mój punkt widzenia.

Wygląda na to, że ktoś jest bardziej zdenerwowany tym, że spodziewał się, że używana, zużyta część zamienna wytrzyma znacznie dłużej niż oryginalna zużyta część; co generalnie się nie zdarza i jest zdenerwowany tym, że ktoś próbuje im powiedzieć, że to może być powód, dla którego problem nadal występuje.:)
 
#41 ·
Problem ten nie dotyczy tylko Alfy, mój brat ma F150 z grzechotaniem cięgien (Ford TSB), wymienili cięgna na nowy projekt i grzechotanie zniknęło. Dowodem będzie czas, ponieważ stare cięgna miały 5 lat, kiedy również wydłużyły się przy otworach montażowych... tak naprawdę wygląda na to, że te rzeczy są tanim stopem odlewniczym. Ostatnio czytałem, że BMW ma ten sam problem. Prawdopodobnie ta sama firma jest dostawcą tego ramienia zaworu upustowego. Czy możesz powiedzieć "Made in China"??😂😂
 
#42 ·
Ten problem nie dotyczy tylko Alfy, mój brat ma F150 z grzechotaniem w układzie cięgnowym (Ford TSB), wymienili cięgna na nowy projekt i grzechotanie zniknęło. Dowód pokaże czas, ponieważ stare cięgna miały 5 lat, kiedy również wydłużyły się przy otworach montażowych...wygląda na to, że to tanie stopy metali. Ostatnio czytałem, że BMW ma ten sam problem. Prawdopodobnie ta sama firma jest dostawcą tego ramienia zaworu upustowego. Czy możesz powiedzieć "Made in China"??😂😂
To samo dotyczy modelu Buick 2.0T z lat 2022-2023, który wykorzystuje podobny układ turbodoładowania Honey Well jak Giulia. Jednak GM zapewnia zestaw naprawczy, który zawiera nowe cięgno, moduł zaworu upustowego i osprzęt, aby naprawić problemy z grzechotaniem zaworu upustowego turbosprężarki Buick bez większego dramatu.

Szkoda, że PCM Giulii jest nadmiernie skomplikowany (lub zbyt prosty), że nie można nawet po prostu zamienić starego modułu zaworu upustowego na nowy moduł z nowym cięgnem bez konieczności przeprogramowywania PCM lub jego wymiany.
 
#46 ·
Jestem pewien, że masz rację! Coś musi być poświęcone i w wielu przypadkach jest to "najłatwiejsza" i najtańsza część do wymiany. Pomijając użycie czegoś bardziej podobnego do tulei z brązu impregnowanych olejem w otworze obrotu. Po prostu ciekawi mnie, czy oryginał jest częścią odlewaną??
 
#51 ·
Być może, gdy Jason @Alfissimo wróci z Europy, poprosi swoich zaprzyjaźnionych inżynierów o pracę nad ramieniem zastępczym. . .lub innym rozwiązaniem.
Plany są już w toku.

Jeśli chodzi o kod, nie można go usunąć, chyba że wyślesz mi ECU do zresetowania.
 
#50 ·
Ktoś w grupie Facebook Giulia zaczął sprzedawać stalowe ramię zastępcze. Jest na Facebook Marketplace i eBay: ramię siłownika wastegate Alfa Romeo Giulia Stelvio wszystkie lata 2.0T | eBay

View attachment 163271

View attachment 163272

View attachment 163273
Dzięki za trop; mój siłownik dotarł wczoraj. Wydaje się solidny.

Jeszcze go nie potrzebuję, ale wolę zapłacić za stalowy teraz i mieć go w zapasie, niż czekać, aż będę go potrzebował i nie będę mógł znaleźć dobrej jakości.
 
#55 ·
Ebay
Ramię zaworu upustowego Alfa Giulia (lub Stelvio).
Wiele do wyboru.
 
#57 ·
@lockem

Próbowałem właśnie wymienić ramię siłownika w moim Stelvio i wszystko było w porządku, z wyjątkiem tego, że nie mogę ponownie zainstalować sprężyny. Wspomniałeś w swoim poście, że sprężynę trudno było zamontować i zdemontować - jak ponownie zainstalowałeś koniec, który mocuje się do turbosprężarki? Koniec, który pasuje do otworu w ramieniu siłownika, jest w porządku, ale nie mogę znaleźć otworu w turbosprężarce, do którego mógłbym włożyć drugi koniec sprężyny (zakładam, że drugi koniec sprężyny nie powinien być na stałe przymocowany do turbosprężarki i go urwałem...). To naprawdę ciasna przestrzeń, więc trudno zobaczyć, co się tam dzieje. Z góry dziękuję.
Teraz nie pamiętam szczegółów, ale o ile pamiętam, końce sprężyny wchodzą w otwór; jeden w długim ramieniu, a drugi w krótkim ramieniu, które jest stałą częścią turbosprężarki. Otwory są małe i praktycznie niemożliwe do znalezienia na dotyk, więc myślę, że po prostu drapałem się luźnym końcem sprężyny, aż wpadł do otworu.

Dla kodu nie można go usunąć, chyba że wyślesz mi ECU do zresetowania.
To niefortunne. Dlaczego mieliby to robić? Przynajmniej nie dostałem żadnego kodu po majstrowaniu przy ramieniu siłownika.
 
#58 ·
Nie pamiętam teraz szczegółów, ale o ile pamiętam, sprężyna kończy się w każdym otworze; jeden w długim ramieniu, a drugi w krótkim ramieniu, które jest stałą częścią turbosprężarki. Otwory są małe i praktycznie niemożliwe do znalezienia na wyczucie, więc myślę, że po prostu drapałem luźnym końcem sprężyny, aż wpadła do otworu.

Dzięki za odpowiedź. To przydatne potwierdzenie tego, co zakładałem. Nie mogłem wyczuć drugiego otworu w krótkim ramieniu, które jest stałą częścią turbosprężarki, ale spróbuję ponownie (niestety w międzyczasie upuściłem sprężynę do silnika 😩, więc muszę spróbować ją odzyskać lub dowiedzieć się, jak zdobyć inną sprężynę...).

To niefortunne. Dlaczego mieliby to robić? Przynajmniej nie dostałem żadnego kodu po majstrowaniu przy ramieniu siłownika.