Alfa Romeo Giulia Forum banner
21 - 40 of 154 Posts
Ik heb een vriend die er verstand van lijkt te hebben. Ik weet niets van car audio (ik ben een audiofiel voor thuis). Hij zweert bij Rockford Fosgate. Ik ben in zijn oudere e-klasse merc geweest en het geluid is briljant. Ik zou zijn systeem absoluut niet in mijn alfa zetten uit angst de voeding van kritieke elektrische systemen te beschadigen, zoals al vermeld. Crutchfield heeft echter een aantal schijnbaar mooie en betaalbare "basispakketten" die het overwegen waard zouden kunnen zijn. Ze bevatten een versterker, behuizing en een sub. Allemaal Rockford Fosgate (behalve behuizing), en sommige zien er vrij compact uit. Wat vinden onze car audiofielen hiervan?

Hier is weer een dwaze vraag: zijn sweepfrequentie- en witte ruisopnamen beschikbaar in een formaat dat geschikt is om af te spelen op een geluidssysteem in de auto (ongecomprimeerde flashdrive)? Dit zou helpen om een deel van de mening te scheiden van de feiten met betrekking tot de prestaties van het systeem. Hoe zit het met "ontbrekende toon" breedband testsignalen?

Wat dacht u van: zijn er hulpprogramma's of handleidingen om testsignalen te genereren? Ik kan gemakkelijk een programma schrijven om de samples te genereren die ik het systeem wil laten uitvoeren, maar die samples moeten zo worden geformatteerd dat het audiosysteem ze kan verwerken.

Hoewel de componenten van het geluidssysteem moeten worden geëvalueerd in een zeer dure echovrije kamer, moet het hele systeem in situ worden geëvalueerd; geen kamer nodig. Ik geloof dat de echt slechte dingen die een systeem kan doen, nullen en pieken in de frequentierespons zijn en niet-lineariteiten zoals door resonantie veroorzaakte rammelingen en beide zouden zichtbaar moeten worden met behulp van zo'n systeem.

Het lijkt erop dat er veel mensen zijn die niet veel begrijpen van subwoofers. Hier is een basisoverzicht.

Ten eerste presteren open of vrije lucht subwoofers het slechtst. Ze hebben de neiging om de hele ruimte in de kofferbak als behuizing te gebruiken. Het probleem is dat elke subwoofer een heel specifiek volume aan kastruimte nodig heeft voor optimale prestaties. De hele kofferbak is veel te groot en dus is er weinig luchtbeweging en dus een slechte geluidskwaliteit. Ze worden echter in de meeste standaardsystemen gebruikt vanwege ruimte en kosten. Ze zijn goedkoop omdat er geen behuizing om de luidspreker hoeft te worden gebouwd. In de Giulia kan het vervangen van de subwoofer door een andere openluchtsubwoofer het geluid een beetje verbeteren, maar waarschijnlijk niet dramatisch. Omdat er nog steeds geen behuizing is en zonder een externe versterker, zal de subwoofer niet hard genoeg worden aangestuurd om hem echt te laten bewegen.

Ten tweede is er de gesloten behuizing. Het vereist de minste ruimte, maar de benodigde ruimte is voor elke subwoofer anders. Nieuwere subs kunnen nu veel minder ruimte gebruiken dan oudere subs. De Jl 10W03 heeft bijvoorbeeld 0,65 kubieke voet nodig, terwijl de JL 10TW3 slechts 0,5 kubieke voet nodig heeft. Als uw behuizing niet de exacte maat heeft, heeft u een aanzienlijke vermindering van de prestaties van de sub. Gesloten subs hebben doorgaans de soepelste curve en de beste algehele geluidskwaliteit.

Ten slotte is er de ported behuizing. Dit zijn grotere kasten en een poort die bepaalde afgestemde frequenties veel luider maakt. Ze zijn meestal afgestemd om zeer lage frequenties in 18-40 Hz op een hoog niveau te laten presteren. Dit geeft 2-4x meer output wanneer die frequenties worden afgespeeld. Ze geven meer decibel af en klinken veel luider. Er is echter een kleine afweging in de algehele geluidskwaliteit met een ported behuizing en het zijn veel grotere kasten in vergelijking met gesloten kasten. Ze zijn erg populair bij rapmuziek omdat ze de hele auto laten rammelen als die frequenties worden geraakt.

Het bouwen van een aangepaste behuizing vereist dus veel wiskunde om het te laten werken zoals het hoort. Je kunt een sub in elke behuizing plaatsen en hij zal werken, maar de geluidskwaliteit zal slecht zijn. In de fabriek gemaakte behuizingen die u kunt laten passen, komen exact overeen met de specificaties van de sub en hebben dus een aanzienlijk betere geluidskwaliteit.

Misschien alleen de sub met een kleine versterker, zelfs een 8" sub met 100W zou de rotzooi uit de geïnstalleerde halen. Met auto-on en de batterij in de kofferbak zouden installatie en bediening een fluitje van een cent zijn. Alle versterkers hebben een ingangsinstelling en ik zou gewoon onderscheppen wat er al is (high level). Maar het zou geweldig zijn om het hele ding te slopen en een nieuwe egaliserende signaalprocessor en high-power multi-channel versterkers te plaatsen. Oh en ook de speakers

Subwooferinstallaties met oneindige baffle hebben niet de akoestische efficiëntie van een gesloten of gepoorte behuizing, maar de driver kan preciezer worden bestuurd.

Ik vond dit als een mogelijke optie. Dit merk heeft een goede geluidskwaliteit voor de prijs, vooral voor home audio. Men zou een adapter moeten maken, waarschijnlijk van mdf, om de uitsparing te passen. Op basis van foto's ziet de magneet hiervan er veel groter uit dan de hk sub.

Hier zijn foto's van de installatie. Neemt heel weinig van de bruikbare ruimte in de kofferbak in. Ziet er heel schoon uit. De versterker past mooi in het compartiment in de kofferbak en piepschuim past er nog steeds overheen.

Na urenlang behoorlijk luid te hebben gespeeld, haalde ik het piepschuim eruit en de versterker voelde nog steeds behoorlijk koel aan. Mijn zorg op die locatie was oververhitting. Zal dit moeten bekijken en beslissen of ik wat piepschuim moet verwijderen of een kleine ventilator erin moet zetten.

De ported 10TW1-box paste wel en ze wilden echt dat ik die nam. Hij was iets luider. Hij nam echter meer ruimte in beslag en klonk boemiger.

Wat betreft het geluid van de gesloten sub, het is een verbazingwekkend verschil met het fabriekssysteem. Ongelooflijk hoeveel beter het het standaard systeem laat klinken. De bas is schoon en zeer krachtig. Je kunt voelen hoe hij je van binnen raakt.

Achterin de stoel slaat hij je door de stoel. Elke beat van de bas raakt je in je rug.

Voorin is de bas nog steeds voelbaar en het stuur trilt op de bas. Geluid op rock is verbluffend. AC/DC voelt als een concert op volumeniveau 30. Je kunt de bas in je benen voelen. Bij lage volumes is het heel schoon en vult het de auto met een mooi vol geluid. Ozzy Crazy Train maakt je gek als de bas begint. Bon Jovi You Give Love a Bad Name heeft schone zang om mee te beginnen en raakt dan je binnenste als de muziek en bas beginnen.

Jazz klinkt geweldig, de bas is een diep vol geluid dat helemaal niet boemig of vervormd klinkt. Ik heb de bas op de head unit lager gezet om stress en vervorming op andere speakers te vermijden, aangezien er geen crossover op zit zoals je zou hebben met een dedicated amp voor alle andere speakers. Ik gebruik de basdial om alleen bas van de sub toe te voegen. Ik had waarschijnlijk rond de 70% markering. Helemaal omhoog en de bas overstemt de treble.

Klassieke rock zoals Led Zeppelin Whole Lotta Love klinkt geweldig met alle bas die de auto doet schudden. Ik heb geen tijd gehad om Rush te luisteren, maar kan niet wachten om klassiekers als YYZ, Limelight en Tom Sawyer te horen.

Hedendaagse muziek zoals Lionel Richie, Madonna en Prince hadden allemaal een zeer schone en krachtige bas. Let's groove tonight van de Four Seasons klonk ongelooflijk met diepe bas en geen vervorming.

Rapmuziek It's getting hot in here van Nelly was zo luid dat het klonk als een dansclub. Ik heb het op de parkeerplaats van mijn tennisclub harder gezet en al haar tennisteam begon erop te dansen. Het is van ver te horen met de ramen naar beneden. Het is moeilijk te geloven dat er zoveel bas uit één 10 inch woofer kan komen als je rapmuziek aanzet.

Over het algemeen is de bas extreem schoon en zeer krachtig. Het haalt veel stress weg van de andere speakers als je de basinstelling lager zet, zodat ze iets luider en schoner spelen. Zou beter zijn als je ze rond de 100hz zou kunnen crossen, maar de enige manier zou zijn om passive crossovers in te bouwen.

Als ik uiteindelijk de voorkant of achterkant vervang, zal ik zeker crossovers toevoegen als ik de standaard versterker blijf gebruiken om ze van stroom te voorzien. Sub klinkt zo goed dat je andere speakers wilt upgraden. Maar ik moet zeggen dat ik veel meer onder de indruk ben van de standaard speakers nadat ik ze met een goede, schone bas heb gehoord.

Attachments

Bedankt voor het delen van de foto's.

Benieuwd waarom de interieurfoto's van de transmissietunnel aan de bestuurderszijde bij de foto's zitten? Is daar het versterkersignaal vandaan gehaald?

Installaties met oneindige baffle-subwoofers hebben niet de akoestische efficiëntie van een gesloten of geporte behuizing, maar de driver kan preciezer worden bestuurd.

Ik vond dit als een mogelijke optie. Dit merk heeft een goede geluidskwaliteit voor de prijs, vooral voor home audio. Men zou een adapter moeten maken, waarschijnlijk van mdf, om de uitsparing te passen. Op basis van foto's ziet de magneet hierop er veel groter uit dan de hk sub.

https://www.parts-express.com/tang-band-w69-1042j-6x9-subwoofer--264-837
Bedankt voor de nomenclatuur, dat helpt enorm en is precies wat ik in gedachten had.

Vanuit mijn perspectief komt het geluidssysteem in een sport-sedan, geen concertzaal, thuisbioscoop of man-cave. Mijn eerste prioriteit is om het gewicht te beheersen om de auto sportief te houden. De tweede prioriteit is om de "sedan"-functionaliteit te behouden en mijn vermogen om de achterbank neer te klappen niet te blokkeren. Het kunnen repliceren van de SPL van een rockconcert staat niet eens op mijn prioriteitenlijst. Ik draag oordopjes in de bioscoop. Ik wil gewoon een schoon geluid met volledig spectrum.

Ik vermoed dat ik niet de enige ben met mijn prioriteitenlijst.

Hier is nog een dwaze vraag: zijn sweepfrequentie- en witte ruisopnames beschikbaar in een formaat dat geschikt is om af te spelen op een geluidssysteem van een auto (ongecomprimeerde flash drive)? Dit zou helpen om een deel van de mening te scheiden van de feiten met betrekking tot de prestaties van het systeem. Hoe zit het met "ontbrekende toon" breedband testsignalen?
.....
Ik gebruik een Phonic PAA3. Wordt geleverd met ingebouwde testgenerator en cd met testsignalen....
https://www.thomann.de/gb/phonic_paa3_personal_audioassistant.htm

https://www.mixonline.com/technology/field-test-phonic-paa3-portable-audio-analyzer-370275

http://www.phonic.com/?subcats=Y&pcode_from_q=Y&pshort=Y&pfull=Y&pname=Y&pkeywords=Y&search_performed=Y&q=paa3&dispatch=products.search

Discussion starter · #31 ·
Hier zijn foto's van de installatie. Neemt heel weinig van de bruikbare ruimte in de kofferbak in beslag. Ziet er erg schoon uit. De versterker past mooi in het compartiment in de kofferbak en piepschuim past er nog steeds overheen.

Na urenlang behoorlijk luid te hebben gespeeld, haalde ik het piepschuim eruit en de versterker voelde nog steeds behoorlijk koel aan. Mijn zorg op die locatie was oververhitting. Zal dit in de gaten moeten houden en beslissen of ik wat piepschuim moet verwijderen of een kleine ventilator daar moet plaatsen.

De ported 10TW1-box paste wel en ze wilden echt dat ik die nam. Het was iets luider. Het nam echter meer ruimte in beslag en klonk boemiger.

Wat betreft het geluid van de gesloten sub, het is een verbazingwekkend verschil met het fabriekssysteem. Ongelooflijk hoeveel beter het het standaard systeem laat klinken. De bas is schoon en zeer krachtig. Je kunt het in je voelen.

Achterin de achterbank slaat het je door de stoel.

Vooraan is de bas nog steeds voelbaar en het stuur trilt op de bas. Geluid op rock is verbluffend. AC/DC voelt als een concert op volume 30. Je kunt de bas in je benen voelen. Bij lage volumes is het erg schoon en vult het de auto met een mooi vol geluid. Ozzy crazy train maakt je gek als de bas begint. Bon Jovi you give love a bad name heeft schone zang om mee te beginnen en raakt dan je binnenkant als de muziek en bas begint.

Jazz klinkt geweldig, de bas is een diep vol geluid dat helemaal niet boemig of vervormd klinkt. Ik heb de bas op de head unit lager gezet om stress en vervorming op andere speakers te voorkomen, aangezien er geen crossover op zit zoals je zou hebben met een dedicated amp voor alle andere speakers. Ik gebruik de bas-knop om alleen bas van de sub toe te voegen. Ik had waarschijnlijk ongeveer 70% van de markering. Helemaal omhoog en de bas overstemt de treble.

Klassieke rock zoals Led Zeppelin whole lotta love klinkt geweldig met alle bas die de auto doet schudden. Ik heb geen tijd gehad om naar Rush te luisteren, maar kan niet wachten om klassiekers als YYZ, Limelight en Tom Sawyer te horen.

Hedendaagse muziek zoals Lionel Richie, Madonna en Prince hadden allemaal een zeer schone en krachtige bas. Let's groove tonight van de four seasons klonk ongelooflijk met diepe bas en geen vervorming.

Rapmuziek it's getting hot in here van Nelly was zo luid dat het klonk als een dansclub. Ik heb het op de parkeerplaats van mijn tennisclub harder gezet en al haar tennisteam begon erop te dansen. Het is van ver te horen met de ramen open. Het is moeilijk te geloven dat er zoveel bas uit één 10 inch woofer kan komen als je rapmuziek aanzet.

Over het algemeen is de bas extreem schoon en zeer krachtig. Het haalt veel stress weg van de andere speakers als je de basinstelling lager zet, zodat ze iets luider en schoner spelen. Zou beter zijn als je ze rond de 100hz zou kunnen kruisen, maar de enige manier zou zijn om passieve crossovers in te bouwen.

Als ik uiteindelijk de voor- of achterkant vervang, zal ik zeker crossovers toevoegen als ik de standaard versterker blijf gebruiken om ze aan te sturen. Sub klinkt zo goed dat je andere speakers wilt upgraden. Maar ik moet zeggen dat ik veel meer onder de indruk ben van de standaard speakers nadat ik ze met een goede, schone bas heb gehoord.
Ziet er goed uit, voor welke subbox ben je uiteindelijk gegaan? Ik zie dat er verschillende Micro subboxen zijn...

En komt het signaal via high level van de bestaande subwoofer speaker output?

En de JL Audio amp detecteert het signaal automatisch?

De bedieningsknop aan de voorkant is trouwens volume/basbediening voor wie het vroeg, wordt aan de andere kant in de versterker gestoken...

Ja, dat is de basregelknopp. Ik raad ten zeerste aan om deze knop te installeren, zodat je de bas gemakkelijk kunt verminderen wanneer je dat wilt, want hij is extreem krachtig als hij helemaal omhoog staat.

De subbox die ik koos was CS110TG-TW3, paste mooi onder het dek en meer dan genoeg bas voor mij. Dit is een afgesloten box die een strakkere, schonere sound geeft.

Ze wilden echt dat ik de CP110LG-TW1-2 gebruikte, wat een basreflexbox is, en ze kregen hem passend, maar het was een strakkere pasvorm omdat de box groter is. Omdat hij ook basreflex is, was het veel meer bas dan ik wilde toen hij de afgestemde frequenties van de poort bereikte. Als je een grote rapfan bent, is dit de box voor jou.

Wat het gewicht betreft, de box die ik koos weegt 21,2 lbs en de versterker weegt waarschijnlijk ongeveer een pond, misschien twee. Dus het voegt minder dan 25 lbs toe aan de auto.

Lockem ja, ik ben het ermee eens dat niet iedereen wil dat zijn auto als een concertzaal of rockconcert is, maar velen van ons willen de maximale prestaties en geluidskwaliteit bereiken zonder al te veel gewicht of ruimte op te offeren. Ook met de basregelknopp kan ik gemakkelijk bepalen hoeveel bas ik krijg, zelfs de bas helemaal uitzetten. Net als jij willen we onze auto als sedan kunnen gebruiken. Ik wil niet gemeen zijn, maar als dat niet is wat je wilt, is het misschien de beste optie om bij de fabriekssubwoofer te blijven. Hij is niet verschrikkelijk voor een fabriekssysteem. In feite klinkt hij in vergelijking met veel fabriekssystemen best goed. Als je ook onder de fabriekssubwoofer kijkt, zul je zien dat de luidsprekerdraden daadwerkelijk in het frame van de fabriekssubwoofer zijn ingebouwd, dus dit maakt het iets moeilijker om te wisselen. Ik gebruik veel parts express en ze maken echt goede drivers voor het geld, maar zonder een toename van het vermogen weet ik niet zeker hoeveel beter het zal klinken dan de fabriekssubwoofer. Je moet er ook op letten dat die sub een 8 ohm sub is, aangezien de meeste autoluidsprekers 4 ohm zijn. Het zijn de huisluidsprekers die 8 ohm zijn. Dus de stereo moet twee keer zoveel vermogen gebruiken om hem te bewegen als de fabrieksluidspreker. Gelukkig is hij goedkoop en kan iemand er een bestellen en testen. Bovendien is de optimale afgesloten grootte voor die sub slechts 0,25 kubieke voet. Je zou dus daadwerkelijk een kleine, voorgemaakte 6x9 box online kunnen kopen voor minder dan $15 om de luidspreker in te monteren en dan de box te monteren waar de oude sub zich bevond. Moet vrij eenvoudig te doen zijn. Dit zal waarschijnlijk de geluidskwaliteit wat verbeteren, zolang de standaardversterker hem kan aansturen. Kan perfect zijn voor degenen die alles hetzelfde willen houden als af fabriek. Bovendien heeft parts express een goedkope hi-level input auto sensing mono kicker versterker voor $139 die zeker het geluid zou verbeteren, maar bij een 8 ohm belasting zal hij zelfs met een "250w" versterker slechts 62,5 watt leveren aan de sub. Deze zou zelfs aan de achterkant van de box onder het dashboard kunnen worden gemonteerd, wat waarschijnlijk best goed zou klinken en slechts een upgrade van ongeveer $200 zou zijn.

Ik denk dat het vervangen van een 8 ohm luidspreker door een 4 ohm luidspreker het vermogen dat aan de luidspreker kan worden geleverd met minder dan 3dB (1/2) zal verminderen. W=V^2/R en de versterker fungeert in dit geval als een constante spanningsbron, aangezien V beperkt is wanneer R wordt verhoogd. De versterker heeft echter een interne weerstand van 4 ohm. Dus voor constante V-waarde en ervan uitgaande dat de OEM-luidspreker 4 ohm is

W(OEM) = V^2/(4+4) = X Watt. V= sqrt(X*8)

W(8 ohm) = V^2/(4+8) = X*8/(4+8) = X*0.6666 -> 1.7dB verlies in maximaal vermogen

Een typische 6x9 luidspreker produceert echter 85dB SPL/watt, terwijl een 10" hoogrendementsluidspreker ongeveer 96dB SPL/watt produceert (12" produceert tot 100dB SPL/watt). Natuurlijk is SPL wat je hoort, niet watt, dus SPL is waar we om geven. Dus met deze overdreven vereenvoudigde rekenkunde zou je 96-1.7-85 = 9.3dB meer SPL moeten krijgen met de 10" luidspreker in vergelijking met de 6x9. Dat is voordat je er rekening mee houdt dat de 10" luidspreker een lagere lage frequentie afsnijding heeft (ongeveer 55Hz versus 80Hz) en een grotere luchtverplaatsingscapaciteit (meerdere keren) dan de 6x9.

Zelfs een neo magneet lichtgewicht luidspreker in 10" zal meer ruimte innemen en meer wegen dan de OEM keramische magneet 6x9 (ik denk ongeveer 5-6 pond plus een adapterring versus OEM op 2-3 pond), maar enige zorg bij de selectie zou een redelijke afweging moeten opleveren. Mijn belangrijkste punt is dat een luidspreker met een grotere diameter die in een "oneindige baffle" configuratie is gemonteerd, de noodzaak voor een zware, ruimteverslindende box en een extra versterker zou moeten opheffen (verlies van een paar centimeter hoogte langs een deel van de kofferbak versus het blokkeren van een heel deel van de kofferbak en het toevoegen van misschien 5 pond in totaal versus misschien 20-30 pond voor een box, versterker, draden, bevestigingsmiddelen, enz.) en eruitziet als een veel betere manier om meer bas te krijgen binnen mijn beperkingen. Merk op dat het waarschijnlijk duurder is dan de versterker- en luidsprekerbox-opstelling. Natuurlijk zal de "oneindige baffle"-opstelling niet goed werken als de achterbank is neergeklapt, aangezien de achterbank de belangrijkste scheiding vormt.

Er zijn veel dingen in luidsprekerspecificaties die vaag zijn voor mij, hoewel ze waarschijnlijk nauwkeurig zijn als de industriële praktijk volledig wordt begrepen.
De fabrikanten leveren bijvoorbeeld R- en L-waarden voor het impedantiemodel en vervolgens een impedantiecurve die niet overeenkomt met het model. Ze leveren frequentierespons- en impedantiecurves, maar vermelden niet de voorwaarden waaronder ze zijn gemeten (d.w.z. wat voor soort baffle/box?). Misschien zijn R en L gemeten op een stationaire spreekspoel?

De 10 inch JL Audio MX serie Marine subwoofers zouden moeten passen bij wat jullie beiden zoeken. Het zijn 4 ohm infinite baffle subwoofers die efficiënt zijn en een zeer goede basprestatie hebben. Ze zouden met kleine aanpassingen op dezelfde plek als de standaard sub gemonteerd kunnen worden. Ze zullen de hele kofferbak als behuizing gebruiken met de stoel omhoog en de standaard radio zou ze moeten kunnen aansturen. Het gewicht is slechts 6,5 lbs

Ik denk dat het vervangen van een 8 ohm luidspreker door een 4 ohm luidspreker het vermogen dat aan de luidspreker kan worden geleverd met minder dan 3dB (1/2) zal verminderen. W=V^2/R en de versterker gedraagt zich in dit geval als een constante spanningsbron, aangezien V beperkt is wanneer R wordt verhoogd. De versterker heeft echter een interne weerstand van 4 ohm. Dus voor constante V-waarde en ervan uitgaande dat de OEM-luidspreker 4 ohm is

W(OEM) = V^2/(4+4) = X Watt. V= sqrt(X*8)

W(8 ohm) = V^2/(4+8) = X*8/(4+8) = X*0.6666 -> 1,7dB verlies in maximaal vermogen

Een typische 6x9 luidspreker produceert echter 85dB SPL/watt, terwijl een 10" high efficiency luidspreker ongeveer 96dB SPL/watt produceert (12" produceert tot 100dB SPL/watt). Natuurlijk is SPL wat je hoort, niet watt, dus SPL is waar we om geven. Dus met deze overdreven vereenvoudigde rekenkunde zou je 96-1,7-85 = 9,3dB meer SPL moeten krijgen met de 10" luidspreker in vergelijking met de 6x9. Dat is voordat je er rekening mee houdt dat de 10" luidspreker een lagere lage frequentie afsnijding heeft (ongeveer 55Hz versus 80Hz) en een grotere luchtverplaatsingscapaciteit (meerdere keren) dan de 6x9.

Zelfs een neo magneet lichtgewicht luidspreker in 10" zal meer ruimte innemen en meer wegen dan de OEM keramische magneet 6x9 (ik denk ongeveer 5-6 pond plus een adapterring versus OEM op 2-3 pond), maar enige zorg bij de selectie zou een redelijke afweging moeten opleveren. Mijn belangrijkste punt is dat een luidspreker met een grotere diameter die in een "oneindige baffle" configuratie is gemonteerd, de noodzaak van een zware, ruimteverslindende doos en een extra versterker zou moeten opheffen (verlies van een paar centimeter hoogte langs een deel van de kofferbak versus het blokkeren van een heel deel van de kofferbak en het toevoegen van misschien 5 pond in totaal versus misschien 20-30 pond voor een doos, versterker, draden, bevestigingsmiddelen, enz.) en eruitziet als een veel betere manier om meer bas te krijgen binnen mijn beperkingen. Merk op dat het waarschijnlijk duurder is dan de opstelling van de versterker en de luidsprekerbox. Natuurlijk zal de "oneindige baffle" opstelling niet goed werken wanneer de achterbank is neergeklapt, aangezien de achterbank de belangrijkste scheiding vormt.

Er zijn veel dingen in de luidsprekerspecificaties die vaag zijn voor mij, hoewel ze waarschijnlijk nauwkeurig zijn als de industriële praktijk volledig wordt begrepen.
De fabrikanten geven bijvoorbeeld R- en L-waarden voor het impedantiemodel en vervolgens een impedantiecurve die niet overeenkomt met het model. Ze geven frequentierespons- en impedantiecurves, maar vermelden niet de omstandigheden waaronder ze zijn gemeten (d.w.z. wat voor soort baffle/box?). Misschien zijn R en L gemeten op een stationaire spreekspoel?
Ik ben geïnteresseerd om een oneindige baffle te zien met een 10 inch sub met de standaard versterker of een kleine speciale subversterker. Mijn auto is een leaseauto, dus ik zal er niet in duiken, maar als audiofiel ben ik geïnteresseerd.

De meeste specificaties van drivers worden in de vrije lucht genomen. Weerstand en inductie, R en L, zijn in feite statische waarden voor audiofrequenties. De totale impedantie is afhankelijk van de frequentie, 2*pi*f*L + R.
De werkelijke audiofrequentierespons van de driver is sterk afhankelijk van de behuizing en de omgeving. Met behulp van de resonantiefrequentie van de driver in de vrije lucht en andere specificaties wordt het benodigde behuizingsvolume bepaald om de gewenste audiofrequentierespons te krijgen.

De 10 inch JL Audio MX serie Marine subwoofers zouden moeten passen bij wat jullie beiden zoeken. Het zijn 4 ohm infinite baffle subwoofers die efficiënt zijn en een zeer goede basprestatie hebben. Ze zouden met kleine aanpassingen op dezelfde plek als de standaard sub gemonteerd kunnen worden. Ze gebruiken de hele kofferbak als behuizing met de stoel omhoog en de standaard radio zou ze moeten kunnen aansturen. Het gewicht is slechts 6,5 lbs
Oeps, heb je je subwooferbox gewoon in de kofferbak gezet, met het geluid dat door de achterbank gaat? Zo ja, dan is voor een infinite baffle ontwerp een soort bas-dempende scheidingswand nodig tussen de kofferbak en de rugleuningen van de achterbank.

Ik zal er een tijdje naar moeten kijken om uit te zoeken hoe/of dat kan worden gedaan met behoud van de mogelijkheid om de stoelen neer te klappen.

Ik ben geïnteresseerd om een oneindige baffle te zien met een 10 inch sub, ofwel met de standaard versterker of een kleine speciale sub-versterker. Mijn auto is een leaseauto, dus ik ga er niet in graven, maar als audiofiel ben ik geïnteresseerd.

De meeste specificatiebladen van drivers worden in de vrije lucht genomen. Weerstand en inductie, R en L, zijn in feite statische waarden voor audiofrequenties. De totale impedantie is afhankelijk van de frequentie, 2*pi*f*L + R.
De werkelijke audiofrequentierespons van de driver is sterk afhankelijk van de behuizing en de omgeving. Met behulp van de resonantiefrequentie van de driver in de vrije lucht en andere specificaties wordt het behuizingsvolume bepaald dat nodig is om de gewenste audiofrequentierespons te verkrijgen.
Een luidspreker met een hoog rendement kost meer dan een luidspreker met een lager rendement en een versterker. Dit is een drijvende factor in het gebruik van de enorme hoeveelheid vermogen die tegenwoordig als verplicht wordt beschouwd. Mijn "thuisbioscoop" gebruikt Infinity "boekenplank" luidsprekers met 12 inch drivers met een hoog rendement, aangesloten op een zuinige Yamaha-versterker van 45 Watt. Het geluid is ongelooflijk en ik kan alleen de laagste versterkerinstellingen gebruiken voordat het te luid wordt om in de kamer te kunnen blijven. De luidsprekers wegen echter elk 50-60 pond en zijn enorm, en ik meen me te herinneren dat ze in de late jaren 1980 $1500 per paar kostten in de groothandel.

De totale impedantie van de luidspreker omvat het effect dat de beweging van de spreekspoel heeft op zijn eigenschappen. De impedantie (ervan uitgaande dat het een serieschakeling is) is 2*pi*f*L*j+R waarbij j = sqrt(-1). De j-factor (i voor wiskundigen) wordt echt belangrijk als je condensatoren begint toe te voegen om een crossover-netwerk te maken, aangezien condensatoren een impedantie hebben van 1/(2*pi*f*C*j) = -j/(2*pi*f*C). Merk op hoe dit monotoon toeneemt met f, maar de impedantiecurve van de luidspreker heeft een "bult" (parallelle resonantie) bij Fs. Dit gedrag kan waarschijnlijk worden gemodelleerd als een L-C-R-netwerk, maar het gebrek aan significante elektrische capaciteit in het circuit drijft waarschijnlijk een weglating van C-waarden uit het model. De luidspreker heeft echter mechanische capaciteit, veroorzaakt door de beweging en massa van de conus en de spreekspoel.

Een oneindige baffle-configuratie is per definitie bijna hetzelfde als het gedrag in de vrije lucht. Ik weet niet zeker wat er speciaal is aan een zogenaamde oneindige baffle-luidspreker als gevolg daarvan.

Zie mijn andere opmerking over mijn bezorgdheid dat de rugleuningen van de achterbank mogelijk geen akoestische scheiding vormen bij subwoofersfrequenties. Zo ja, dan rijst de vraag of de geluidskwaliteit aanzienlijk kan worden verbeterd door alleen zo'n scheiding te installeren.

Een luidspreker met een hoog rendement kost meer dan een luidspreker met een lager rendement en een versterker. Dit is een drijvende factor in het gebruik van de enorme hoeveelheid vermogen die tegenwoordig als verplicht wordt beschouwd. Mijn "thuisbioscoop" gebruikt Infinity "book case" luidsprekers met 12" drivers met een hoog rendement, aangesloten op een zuinige 45Watt Yamaha versterker. Het geluid is ongelooflijk en ik kan alleen de laagste versterkerinstellingen gebruiken voordat het te luid wordt om in de kamer te kunnen blijven. De luidsprekers wegen echter elk 50-60 pond en zijn enorm, plus ik herinner me dat ze in de late jaren 1980 $1500 groothandel voor het paar kostten.

De totale impedantie van de luidspreker omvat het effect dat de beweging van de luidsprekerspoel heeft op zijn eigenschappen. De impedantie (ervan uitgaande dat het een seriemodel is) is 2*pi*f*L*j+R waarbij j = sqrt(-1). De j-factor (i voor wiskundigen) wordt echt belangrijk als je condensatoren begint toe te voegen om een crossover-netwerk te maken, aangezien condensatoren een impedantie hebben van 1/(2*pi*f*C*j) = -j/(2*pi*f*C). Merk op hoe dit monotoon toeneemt met f, maar de luidsprekerimpedantiecurve heeft een "bult" (parallelle resonantie) bij Fs. Dit gedrag kan waarschijnlijk worden gemodelleerd als een L-C-R-netwerk, maar het ontbreken van een significante elektrische capaciteit in het circuit drijft waarschijnlijk een weglating van C-waarden uit het model. De luidspreker heeft echter mechanische capaciteit, veroorzaakt door de beweging van de conus en de spoel.

Een oneindige baffle-configuratie is per definitie bijna hetzelfde als gedrag in de vrije lucht. Ik weet niet zeker wat er speciaal is aan een zogenaamde oneindige baffle-luidspreker als resultaat.

Zie mijn andere opmerking over mijn bezorgdheid dat de rugleuningen van de achterbank mogelijk geen akoestische scheiding vormen bij subwoofers. Zo ja, dan rijst de vraag of de geluidskwaliteit aanzienlijk kan worden verbeterd door alleen zo'n scheiding te installeren.
Kunt u mij alstublieft leren hoe ik een Hyperloop kan bouwen? Ik denk dat Musk slordig wordt en ik wil er graag van profiteren...

21 - 40 of 154 Posts