Alfa Romeo Giulia Forum banner

Panoramisch zonnedakscherm

6.7K views 7 replies 7 participants last post by  ChiAlfaRabbi  
#1 ·
Hallo allemaal met het panoramadak. Hebben jullie ook last van dit probleem uit de eerste wereld? Hier in Vegas is het al 32 graden en zonnig, dus ik houd de zonwering achter graag gesloten. Maar bij hard remmen schuift hij een stukje open. Omdat hij handmatig bediend wordt, kan ik hem pas weer sluiten als ik de auto parkeer en achterin ga zitten. Heeft iemand anders dit ook opgemerkt?

#3 ·
Mijn kast gaat nooit open. Zorg ervoor dat je hem correct sluit.

• Like
Reactions: Alfa in Vegas
#6 · (Edited)
Je leert elke dag iets nieuws - ik wist niet eens dat het een zonnescherm had totdat je bericht me ertoe aanzette om naar buiten te gaan en te kijken. Ik zag of voelde geen duidelijke clips, maar er is een lichte inkeping wanneer het sluit.

Het is misschien niet elegant, maar ik zou kunnen proberen een stuk schuimrubber onder de achterste lip te klemmen om een beetje wrijving toe te voegen... of tussen het scherm en het glas.

De andere optie zou een afgezaagde bezemsteel kunnen zijn om hem vanaf de stoel dicht te duwen (hé, als het goed genoeg was voor Chuck Yeager...).

#7 ·
Je leert elke dag iets nieuws - ik wist niet eens dat het een zonnescherm had totdat je bericht me ertoe aanzette om naar buiten te gaan en te kijken. Ik heb geen duidelijke clips gezien of gevoeld, maar er is een kleine inkeping als het sluit.

Het is misschien niet elegant, maar ik zou kunnen proberen een stuk schuimrubber onder de achterlip te klemmen om een beetje wrijving toe te voegen... of tussen het scherm en het glas.

De andere optie zou een afgezaagde bezemsteel kunnen zijn om hem vanaf de stoel dicht te duwen (hé, als het goed genoeg was voor Chuck Yeager...).
LOL! Ja, ik hoor het klikgeluid maken, hoewel ik weet dat het niet "vastklikt". Ik heb de bestuurdersstoel al helemaal naar achteren gekanteld om hem te openen, dus ik denk dat ik hetzelfde zou kunnen doen om hem te sluiten.

Dat, of stop met het besturen ervan alsof het een Alfa is, dan zou ik af en toe niet hard hoeven te remmen. Uh, nee! Dat is niet het antwoord!!