Alfa Romeo Giulia Forum banner
121 - 140 of 1,077 Posts
Ik begrijp het volledig als je de geheime saus niet wilt delen, maar kun je in ieder geval de impact van het volgende delen en zal het overschrijven wat de geheime saus doet?
  • EC Tune
  • Multiecuscan-aanpassingen
  • Standaard onderhoud door de dealer
  • Infotainment-updates door de dealer
P.S. Kunt u de verzending tegen een extra vergoeding versnellen? Ik ben bereid me hiervoor aan te melden, maar kan niet te veel downtime hebben.
Zal zo snel mogelijk antwoorden. Ja, ik kan versnellen.

@Alfissimo - je zei dat de ECU geflasht moet worden, wordt dit overschreven met een flash tune? Of heb je het over de chassis control module?

Het recept is in principe vanaf de fabriek:
  • SGW-bypass voor die 18+ modellen
  • RDNA-schakelaar
  • Multiecuscan softwarelicentie
  • Compatibele OBD2 naar USB-kabel
  • Chassis Control Module flash voor degenen met Ti performance package

Er zijn helemaal geen problemen met de opnieuw geprogrammeerde CDCM (zo heet de dempings-ECU).
Na montage moet een PROXI-uitlijningsprocedure worden uitgevoerd met MultiECUScan (MES). Uiteraard moet een SGW worden verwijderd als deze aanwezig is. Geen enkele update van Alfa verwijdert de herprogrammering. Flash-afstellingen maken deel uit van de hoofdregeleenheid en hebben geen invloed op de CDCM.

Er zijn helemaal geen problemen voor de opnieuw geprogrammeerde CDCM (zo heet de dempings-ECU).
Na montage moet een PROXI-uitlijningsprocedure worden uitgevoerd met MultiECUScan (MES). Uiteraard moet een SGW worden verwijderd als deze aanwezig is. Updates van Alfa verwijderen de herprogrammering niet. Flash-afstemming maakt deel uit van de belangrijkste ECU en heeft geen invloed op de CDCM.
tenminste als ik iets over het hoofd zie
Als de auto een nieuw configuratiebestand krijgt dat bij de dealer wordt geladen, overschrijft het degene die u installeert, tenzij de originele verkoopcode wordt gewijzigd... uw klanten moeten de dealer vertellen geen standaard configuratiebestanden te laden wanneer ze voor onderhoud gaan... het is niet iets dat nodig is voor de meeste services, maar er zijn gevallen waarin het kan worden gedaan.

Je hebt nog steeds MultiECUscan nodig om het allemaal te laten werken. ALS je in San Diego woont, kan ik het doen als ik de hele oplossing heb. Wat ik heb. Schakelaar, Multiecuscan-software, RDNA-schakelaar en herprogrammering van de ophanging-ECU. Gewoon een kwestie van hoeveel je er echt aan wilt uitgeven. ;)
Ik vind het niet erg om de MultiECUscan-dingen te moeten doen. Wat me na het lezen van dit alles nog steeds onduidelijk is, is of mijn EC PH2-tune wordt gebruikt als ik in de R-modus zit of niet.

Ik vind het niet erg om de MultiECUscan-dingen te moeten doen. Wat me na het lezen van dit alles nog steeds onduidelijk is, is of mijn EC PH2-tune wordt gebruikt als ik in de R-modus zit of niet.
Ik denk dat we hiervoor EC hun tune moeten laten updaten. Er zijn naar mijn weten twee problemen met RACE + ECP2. Eén is dat de P2 niet wordt gebruikt in Race en alleen in D en/of N, afhankelijk van de optie van je tune. Het tweede probleem is dat het gaspedaal lineair is in plaats van progressief. De enige reden dat ik RACE heb uitgeschakeld, is vanwege dat. Ik heb ook het EC-pedaal, maar dat helpt maar een beetje. Het duurde echt maar 48 uur voordat ik me begon te ergeren. Zodra EC dat oplost en we onze dempers geregeld hebben, ben ik een happy camper. Op dit moment heb ik een mooie RACE-knop die niets doet :)

Dit klinkt misschien pietluttig, maar geeft een Q4 met adaptieve dempers mij het gele thema en de schakellichten?

Er zijn helemaal geen problemen voor de opnieuw geprogrammeerde CDCM (zo heet de dempings-ECU).
Na montage moet een PROXI-uitlijningsprocedure worden uitgevoerd met MultiECUScan (MES). Uiteraard moet een SGW worden verwijderd als deze aanwezig is. Geen enkele update van Alfa verwijdert de herprogrammering. Flash-afstemming maakt deel uit van de hoofdregeleenheid en heeft geen effect op de CDCM.
Dus de QV CDCM klaagt niet over het ontbreken van de torque vectoring differentieelregelaar en het ontbreken van de actieve frontsplitterregelaar?

Dit klinkt misschien pietluttig, maar geeft een Q4 met adaptieve dempers mij het gele thema en de schakellichten?
Je krijgt het gele thema, maar de schakellichten werken niet - vermoedelijk omdat de 2.0 ECM geen code heeft om het signaal te verzenden. Ook blijft de pedaalmapping permanent vastzitten in een modus die mensen omschrijven als "N"-modus, ongeacht de positie van de DNA-schakelaar. En uiteindelijk krijg je de QV-ophangingskalibratie, die correct kan zijn en misschien ook niet. Verandert de ABS/ESC-kalibratie? Moeilijk te zeggen. Oh, en je radio toont nu een andere auto in de modusafbeeldingen (QV). En dit is als het überhaupt werkt op je auto, want veel Q4-eigenaren hebben gemeld dat de auto de PROXI-wijzigingen weigert te accepteren.

Ik ben een groot fan van hacks, maar deze lijkt me te veel compromis voor een ESC-uitschakeling. Je ontgrendelt geen verborgen modus die AR je niet wilde geven. Je vertelt verschillende modules dat de auto een QV is, wat veel neveneffecten heeft.

Nee, het zal het CDCM-programma niet wissen.

Maar je hebt ook geen ongelijk.
Als bijvoorbeeld de Race-modus is geactiveerd en de dealer een BCM (= Body Control Unit) "terug naar fabrieksinstellingen" procedure uitvoert, dan is de Race-modus verdwenen. Soms is dit een onderdeel van de procedure wanneer bepaalde updates aan regeleenheden worden uitgevoerd.

Je krijgt het gele thema, maar de schakellichten werken niet - vermoedelijk omdat de 2.0 ECM geen code heeft om het signaal te verzenden. Ook blijft de pedaalmapping permanent vastzitten in een modus die mensen omschrijven als "N"-modus, ongeacht de positie van de DNA-schakelaar. En je eindigt met QV-veringkalibratie, die correct kan zijn of niet. Verandert de ABS/ESC-kalibratie? Moeilijk te zeggen. Oh, en je radio toont nu een andere auto in de modusafbeeldingen (QV). En dit is als het überhaupt werkt op je auto, want veel Q4-eigenaren hebben gemeld dat de auto de PROXI-wijzigingen weigert te accepteren.

Ik ben een groot fan van hacks, maar deze lijkt me te veel compromis voor een ESC-uitschakeling. Je ontgrendelt geen verborgen modus die AR je niet wilde geven. Je vertelt verschillende modules dat de auto een QV is, wat veel neveneffecten heeft.
Ik begin het met je eens te zijn. Zodra er 4-5 mensen zijn die het ongeveer een maand gebruiken op 2019 Q4's met adaptieve vering, ga ik er misschien voor. Zonder het draadje te ontsporen - ik herinner me dat je wat protocol snooping hebt gedaan om ESC uit te schakelen met een Arduino. Ik ben misschien geïnteresseerd om die route te proberen.

Mijn Q4 toont al een QV-afbeelding in de verschillende modi... Evenals de parkeerhulp en bandenspanning
De mijne ook. Hebben andere mensen dat niet?

• Like
Reactions: mjb
Discussion starter · #135 ·
Ik begin het met je eens te zijn. Als er 4-5 mensen zijn die het al een maand of zo gebruiken op 2019 Q4's met adaptieve vering, dan ga ik er misschien voor. Zonder het draadje te ontsporen - ik herinner me dat je wat protocol snooping hebt gedaan om ESC uit te schakelen met een Arduino. Ik ben misschien geïnteresseerd om die route te proberen.

De mijne ook. Doen andere mensen het niet?
Ik heb er niet goed genoeg op gelet. Al een paar maanden met de racemodus ingeschakeld, werkt zoals ik zou verwachten. Ik heb geen adaptieve vering.

owns 2018 Alfa Romeo Giulia Ti Sport Q4
  • Like
Reactions: Clarkebb
Dus het werkt op de voertuigen zonder performance-pakket, maar de andere zijn moeilijker? Ik ben van plan om de komende maanden een Giulia te kopen en volg dit al een tijdje. Ik rijd momenteel een BMW en zou het vermogen om te glijden missen. Rijden in de regen en het achterste deel van de auto laten schudden, tovert zo'n glimlach op mijn gezicht.

Ik begin het met je eens te zijn. Als er 4-5 mensen zijn die het al een maand of zo gebruiken op 2019 Q4's met adaptieve vering, dan ga ik er misschien voor. Zonder het onderwerp te laten ontsporen - ik herinner me dat je wat protocol snooping hebt gedaan om ESC uit te schakelen met een Arduino. Ik ben misschien geïnteresseerd om die route te proberen.

De mijne ook. Doen andere mensen dat niet?
Ik wil meer gaan werken aan die arduino-optie... We moeten een arduino-thread opstarten om het uitschakelen van esc, start/stop, schokmodi, enz. te onderzoeken...

Discussion starter · #140 ·
Wacht even, dus het werkt op een 2.0 Super, toch? Hulde aan Je voor het mogelijk maken hiervan..
Ik neem hier geen eer voor op, ik ben gewoon de avonturier die mijn DNA-selector uit elkaar heeft gehaald.

121 - 140 of 1,077 Posts