Alfa Romeo Giulia Forum banner

Continental MK C1 "Hamulec po kablu"

1 reading
7.6K views 12 replies 7 participants last post by  lockem  
#1 ·
https://www.whichcar.com.au/features/explained-continental-mk-c1-brake-by-wire
Hamulce Giulii są trochę krytykowane. Moim zdaniem trzeba się do nich trochę przyzwyczaić, ale potem są w porządku. Tak wielu z nas narzeka na rzeczy, do których nie jesteśmy przyzwyczajeni. Dopóki nie zrobiłem trochę badań, nie zdawałem sobie sprawy, jak innowacyjne są. Myślę, że wszystkie samochody będą takie w przyszłości. Co myślisz?
 
#3 ·
Czy nasza giulia sama zahamuje, gdy wykryje pieszego na drodze? Na filmie z pewnością sprawia to wrażenie. Ale myślę, że bez adaptacyjnego tempomatu giulia nadal angażuje człowieka w hamowanie, prawda?
Uważam, że to system ostrzegania przed kolizją czołową (FCW) wkracza do akcji, a nie adaptacyjny tempomat. FCW jest standardem we wszystkich modelach Giulii. Nie mam opcji adaptacyjnego tempomatu.

System FCW pomógł mi raz i całkowicie mnie zaskoczył innym razem. W pierwszym przypadku rozmawiałem z moim małym synem i poruszałem się powoli w wolnym ruchu (prawdopodobnie 5-10 km/h), nie zwracając uwagi, a system włączył się, gdy nie zauważyłem, że samochód przede mną się zatrzymał. W drugim przypadku, na dwupasmowej drodze, skręcałem w lewo z dość dużą prędkością (50+ km/h) i na moim prawym pasie znajdował się samochód nieco przede mną, który również skręcał w lewo, a system prawdopodobnie pomyślał, że kolizja jest nieuchronna i zablokował hamulce. Na szczęście nikt za mną nie jechał, ale poza bólem od pasa bezpieczeństwa i przeklinaniem, wyszedłem bez szwanku ....

-krish
 
#6 ·
powoli przejeżdżałem obok grupy pieszych na wspólnej drodze i jeden z nich jakby zatoczył się na moją drogę, ale nigdy bezpośrednio przede mną, tylko z boku z ruchem w stronę samochodu... jeśli to ma sens... a samochód zatrzymał się nagle bez ostrzeżenia, bez alarmu, po prostu nagłe uderzenie hamulców...

przy okazji, jestem wielkim fanem MKC1... wiodący w segmencie... można hamować z prędkością (bez trzymania kierownicy) i samochód zatrzyma się w linii prostej
Mój giulia nie ma FCW, czy twój ma FCW?
 
#5 ·
Tego nie wiedziałem o naszych fantastycznych samochodach. Im więcej się dowiaduję, tym większe wrażenie robi na mnie inżynieria, która została włożona w ten samochód. Wczoraj ponownie przeczytałem o opatentowanym systemie zawieszenia. Za kilka lat ludzie spojrzą wstecz na ten samochód i będą zdumieni zaawansowaną inżynierią.
 
#8 ·
To coś, o czym nie wiedziałem o naszych fantastycznych samochodach. Im więcej się dowiaduję, tym większe wrażenie robi na mnie inżynieria, która włożyła w ten samochód. Wczoraj ponownie przeczytałem o opatentowanym systemie zawieszenia. Za kilka lat ludzie spojrzą na ten samochód i będą zdumieni zaawansowaną inżynierią.
gdzie możemy mieć braki w aktualizacjach map i ekranach dotykowych oraz fantazyjnych pokrętłach i tym podobnych, które przyznają w przeciwnym razie gorszym niemieckim samochodom, mamy pod skórą bardzo zaawansowaną technologię wiodącą w segmencie... wiem, który z nich z pewnością bym wolał
 
#9 ·
FWIW: ACC użyje hamulców, aby zwolnić, aż do zatrzymania i ponownego ruszenia z tego zatrzymania. Zmniejsza to obciążenie związane z jazdą w ruchu stop and go. FCW zatrzyma się, gdy przed samochodem zostanie wykryty wolno poruszający się lub zatrzymany obiekt. Może jednak nie wykryć niektórych obiektów przed samochodem, takich jak 2 jelenie stojące na środku drogi. Na ostrych zakrętach czasami dochodzi do fałszywego wykrywania nieruchomych przedmiotów znajdujących się na poboczu drogi. Jest to uzupełnienie uwagi, a nie jej zastąpienie.

Mam pakiet dynamicznego wspomagania kierowcy.

Chciałbym, żeby FCA/AR naprawiło CEL po użyciu dwóch pedałów i wdrożyło oddzielną funkcję wyłączania kontroli trakcji. Zamiast tego wdrożyli autonomiczne prowadzenie na poziomie 2, co niewątpliwie było o wiele trudniejsze niż naprawienie błędu dwóch pedałów. Moim zdaniem, w trybie A, N lub D samochód powinien wymuszać uruchomienie hamulców, aby zastąpić uruchomienie pedału przyspieszenia - bez CEL, bez względu na to, jak długo oba pedały są wciśnięte, chociaż może pojawić się ostrzeżenie w trybie A i N. W trybie R samochód powinien po prostu zezwalać na użycie dwóch pedałów.
 
#12 ·
FWIW: ACC użyje hamulców, aby zwolnić, w tym aż do zatrzymania i ponownego uruchomienia z tego zatrzymania. To zmniejsza obciążenie związane z jazdą w ruchu stop and go.
Zgadzam się... ACC naprawdę pomaga w dużym natężeniu ruchu i to niezwykłe, że działa tak dobrze. Nadal nie jest tak dobre jak ludzki kierowca; to znaczy, widzę dalej do przodu i zaczynam zwalniać wcześniej i płynniej w odpowiedzi na zwalniające warunki niż samochód, a także mogę łagodniej przyspieszać w odpowiedzi na przyspieszający ruch. (Być może muszą włączyć więcej "logiki rozmytej" do systemu). Ale chodzi o to, że nie muszę, samochód radzi sobie całkiem dobrze sam. Jeśli chodzi o ACC zatrzymujące się całkowicie i uruchamiające ponownie, stwierdziłem, że po upływie X czasu (gdzie X to nieokreślony czas trwania, może 10 sekund? 15?) samochód nie uruchomi się ponownie i muszę dodać gazu.
 
#11 ·
Hamulce Giulii są trochę krytykowane. Moim zdaniem trzeba się do nich przyzwyczaić, ale potem są w porządku. Tak wielu z nas narzeka na rzeczy, do których nie jesteśmy przyzwyczajeni. Dopóki nie zrobiłem trochę badań, nie zdawałem sobie sprawy, jak bardzo są innowacyjne. Myślę, że wszystkie samochody będą takie w przyszłości. Co o tym myślisz?
Kiedy po raz pierwszy dostałem moje QV, pomyślałem, że hamulce są "nerwowe" lub "chwytliwe" przy niskich prędkościach, jak wielu donosiło. I być może tak jest. Ale kiedy się do tego przyzwyczaiłem i nauczyłem się odpowiednio modulować nacisk stopy, nie było to już problemem. Zazwyczaj mogę łagodnie zatrzymać się w każdym trybie jazdy.

Odkryłem, przynajmniej w moim samochodzie, że łatwiej jest płynnie kontrolować hamulce w trybie "A" i że wymaga to coraz większych umiejętności, aby to zrobić, gdy wspinasz się po drabinie osiągów do "N", a następnie do "D". Szczerze mówiąc, nie używam trybu Race zbyt często, ale w tym trybie, kogo naprawdę obchodzi łagodne hamowanie?

Podsumowując, uważam, że (brake by wire) to bardzo pozytywny rozwój w technologii motoryzacyjnej. Ostatecznie wszystkie samochody będą to miały i nie będzie to już interesujący temat do rozmowy.