Ja, dit klinkt als een geval van gemengde beschrijvingen, want hoewel een sterke geur in de cabine van nieuwe Giulias in stilstand typisch is, is de beschrijving van kattenpis dat niet, maar als je de gemeenschappelijke petrochemische beschrijvingen en kattenpis beschouwt als beide scherp, schadelijk, geuren, dan wijst alles op het klassieke, nieuwe Giulia-stinkfenomeen.
Er is geen bekende zekere oorzaak of remedie voor het probleem, maar zoals hierboven vermeld, lost het zichzelf na verloop van tijd op. Ik heb het ervaren in beide nieuwe Giulias die ik heb gehad, en kan zeggen dat er een paar manieren zijn om ermee om te gaan.
Ten eerste is het om de auto heet te maken; lange ritten maken wanneer je kunt om vloeistoffen en componenten te verwarmen. Ik heb de theorie dat het voornamelijk degenen treft die in koude seizoenen kopen, en ook degenen die voornamelijk korte ritten maken. In beide gevallen zijn de bedrijfstemperaturen laag, dus het lijkt de oplossing te bespoedigen om de auto opzettelijk heet te maken.
Ten tweede is het om zowel de automatische start/stop als de automatische luchtcirculatie uit te schakelen (d.w.z. de recirculatie handmatig inschakelen). Het belangrijkste doel hier is om buitenluchtbronnen af te sluiten om te voorkomen dat de geur wordt binnengehaald, waardoor de dingen draaglijker worden; ASS-activering schakelt de recirculatie uit, daarom wil je op die knop drukken wanneer je een rit begint, maar misschien is er ook enige waarde in het laten draaien van de motor om die verwarming/verbranding te versnellen.
Hoe dan ook, ervan uitgaande dat het niet iets anders is, zoals de onwaarschijnlijke kans dat knaagdieren zich ergens in de auto hebben genesteld (wat, zoals ik uit ervaring kan vertellen, een zeer nare en duurzame geur is), zou het na verloop van tijd goed moeten komen. Ik heb mijn huidige auto begin januari opgehaald, had de geur, maakte een paar lange/zware (1,5 uur) ritten, en al na 1600 mijl is de geur verdwenen.