Alfa Romeo Giulia Forum banner

Wat is er met de twee remklauwen op elk achterwiel?

34K views 11 replies 7 participants last post by  MacGeek  
#1 ·
Ervan uitgaande dat de tweede remklauw voor het e-remsysteem is, maar waarom? Het is om een paar redenen een beetje verwarrend voor mij:

1) Waarom kan het niet worden opgenomen zoals bijna elke andere auto?

2) Ben ik de enige die denkt dat het er "lomp" uitziet?

3) Als de ingenieurs zo gewichtsbewust zijn, waarom voegen ze dan schijnbaar onnodig gewicht toe waar het het meest pijn doet (ongeveerd gewicht)?

Image

Heeft het gewoon te maken met carbon-keramische remmen? Is het omdat er een elektronische parkeerrem komt? Ik weet zeker dat andere fabrikanten dit allemaal met één remklauw per wiel hebben weten te doen.

Dus wat is er aan de hand?

#2 ·
Ja, het is de remklauw van de elektronische parkeerrem. Supercars hebben altijd een systeem met twee remklauwen gebruikt, net als motorfietsen met elektronische parkeerremmen. Sommige van de auto's die we met elektronische parkeerremmen hebben gezien, verbergen de tweede remklauw omdat ze een trommel/schijf-opstelling gebruiken... het is ook mogelijk dat we het gewoon vaker opmerken omdat we er niet altijd naar op zoek zijn...

#4 ·
Bedankt. Er moet een goede reden voor zijn, maar het ontgaat me. Kan simpelweg te maken hebben met multi-zuiger remklauwen. Ik ben bekend met de drum-in-hat-opstellingen... en mijn $20.000 Pontiac Solstice kan een elektronische parkeerrem en hydraulische remklauw in één aan, maar de achterkant heeft één pot.

#5 ·
Bedankt. Er moet een goede reden voor zijn, maar die ontgaat me. Kan simpelweg te maken hebben met remklauwen met meerdere zuigers. Ik ben bekend met de drum-in-hat-opstellingen... en mijn Pontiac Solstice van $20.000 kan een elektronische handrem en hydraulische remklauw in één aan, maar de achterwielen zijn enkelvoudig.
Uit mijn hoofd zou ik me voorstellen dat het verschil zou kunnen zijn dat de elektronische handrem niet langer mechanisch is en daarom niet compatibel is met hydraulische remmen. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de elektronische handrem in wezen brake by wire is... het commando wordt naar de module gestuurd, die het vervolgens uitvoert...

Verder heb ik niets ahaha

#7 ·
Ik neem aan dat het ter vervanging is van een ander type rem, een trommelrem of iets anders. Gezien de focus op gewichtsbesparing vermoed ik dat deze remmen ofwel veel beter zijn dan andere opties, of eigenlijk helemaal niet veel meer wegen.
Nee...

Dit heeft niets te maken met gewichtsbesparing, en we kijken ook niet naar een NIEUW type rem. Het is een simpele schijfrem achter met een elektronische parkeerrem. Voor het grootste deel zal ALLES dat een puur elektrische parkeerrem gebruikt, een tweede remklauw hebben. Net zoals er vroeger een mechanische kabel terugliep voor als je de hendel omhoog trok, hoeft er nu alleen maar een tweede remklauw te zijn voor als je op die parkeerremknop drukt... het kan niet vertrouwen op hydraulische druk zoals je auto doet als je remt, en het kan ook niet vertrouwen op de simpele mechanische kabel...

#11 ·
Er moet een voordeel zijn dat de toename van het onafgeveerde gewicht waard is.

owns 2020 Alfa Romeo Giulia Ti Sport AWD
#12 ·
Het is simpelweg een technische vereiste.

Als je een zweefzadel met één zuiger hebt, is het eenvoudig om de parkeerrem te integreren. Je voegt schroefvormige groeven toe zodat de zuiger bij het draaien ook axiaal beweegt, en draait de zuiger door aan een hendel met een stalen kabel te trekken, of door een elektromotor in de remklauw te integreren.

Als je een vaste remklauw met meerdere zuigers hebt, is dat niet langer haalbaar. Dat betekent dat je een apart remmechanisme moet toevoegen, ofwel een trommel-in-hat of een extra remklauw met één zuiger.