Alfa Romeo Giulia Forum banner
141 - 160 of 447 Posts
Kilka uwag na temat konfiguracji proxi, bajtów i bitów. To trochę techniczne.

UWAGA: Jeśli proxi podąża za podobnymi wzorcami jak inne samochody FCA, powinny istnieć oddzielne bajty dla AA i CP.

bajt 115: pod MES PROXI to "Multimedia: zewnętrzne porty multimedialne". Określa, co i ile USB/AUX masz. Dla AA/CP jest ustawiony na 0x15 - MES pokazuje jako "typ 5" w Giulia/Stelvio. MES dostarcza inne wartości od 0x10 do 0x17, jednak do tej pory widziałem tylko 0x12, 0x14 i 0x15.

bajt 157: jeszcze nie zweryfikowany, ale zgaduję, że jest albo dla CP, albo AA. Bit 0 jest ustawiony na "1" w Giulia/Stelvio z AA/CP. Każda Giulia od '17 ma domyślną wartość 0x30, Stelvio - 0xB0. Z AA/CP jest to 0x31 i 0xB1

UWAGA: przed '17 bajt 157 w Giulia to 0x00 i jest ostatnim. Najprawdopodobniej po zamianie na nowsze radio i wypełnieniu proxi do 250 bajtów wartością "0x00" i zmianie odpowiednich wartości dla AA/CP można by to włączyć.

bajt 161: to samo dla Giulia/Stelvio. Inne możliwe wartości to 0x01 - widoczne tylko w samochodach EMEA. 0x03 - NAFTA/EMEA. Nadal nie jestem pewien, co to robi.

bajt 163: albo 0x00, albo 0x02. Nie jestem pewien, co to robi.

UWAGA: mam konfiguracje, w których bajty 157, 161 i 163 nie są ustawione razem. Na przykład mam NAFTA Giulia z AA w menu, która ma tylko 157 i 161 ustawione na 0x31 i 0x03. 163 pozostaje 0x00. Inne konfiguracje mają 157 nieustawione, a 161 i 163 skonfigurowane.

bajt 174: nigdy nie widziałem żadnej innej wartości niż 0x00 w żadnej Giulia/Stelvio.
 
Kilka uwag na temat konfiguracji proxi, bajtów i bitów. To trochę techniczne.

UWAGA: Jeśli proxi podąża za podobnymi wzorcami jak inne samochody FCA, powinny istnieć oddzielne bajty dla AA i CP.

bajt 115: pod MES PROXI to "Multimedia: zewnętrzne porty multimedialne". Określa, co i ile USB/AUX masz. Dla AA/CP jest ustawiony na 0x15 - MES pokazuje jako "typ 5" w Giulia/Stelvio. MES dostarcza inne wartości od 0x10 do 0x17, jednak do tej pory widziałem tylko 0x12, 0x14 i 0x15.

bajt 157: jeszcze nie zweryfikowany, ale zgaduję, że jest albo dla CP, albo AA. Jego bit 0 jest ustawiony na "1" w Giulia/Stelvio z AA/CP. Każda Giulia od '17 ma domyślną wartość 0x30, Stelvio - 0xB0. Z AA/CP jest to 0x31 i 0xB1

UWAGA: przed '17 bajt 157 w Giulia to 0x00 i jest ostatnim. Najprawdopodobniej po zamianie na nowsze radio i wypełnieniu proxi do 250 bajtów wartością "0x00" i zmianie odpowiednich wartości dla AA/CP można by to włączyć.

bajt 161: to samo dla Giulia/Stelvio. Inne możliwe wartości to 0x01 - widoczne tylko w samochodach EMEA. 0x03 - NAFTA/EMEA. Nadal nie jestem pewien, co to robi.

bajt 163: albo 0x00, albo 0x02. Nie jestem pewien, co to robi.

UWAGA: mam konfiguracje, w których bajty 157, 161 i 163 nie są ustawione razem. Na przykład mam NAFTA Giulia z AA w menu, która ma tylko 157 i 161 ustawione na 0x31 i 0x03. 163 pozostaje 0x00. Inne konfiguracje mają 157 nieustawione, a 161 i 163 skonfigurowane.

bajt 174: nigdy nie widziałem żadnej innej wartości niż 0x00 w żadnej Giulia/Stelvio.
tu jest to, co miałem i na co to zmieniłem
97838
 
Obecnie jestem w trakcie wykonywania tej czynności i napotkałem pewne problemy. Mam nadzieję, że ktoś będzie mógł mi pomóc!

1. Po ponownym złożeniu konsoli środkowej i podłączeniu akumulatora otrzymałem komunikat o błędzie, który mówił o serwisie amortyzatorów na zestawie wskaźników. Sprawdziłem wszystkie połączenia i wszystko w konsoli środkowej działa/świeci. Kiedy uruchomiłem samochód, otrzymałem każdy komunikat o błędzie i kontrolkę, która pojawiła się na desce rozdzielczej. Próbowałem wyczyścić kody, a także wykonać wyrównanie proxi za pomocą MES (z i bez zaktualizowanych bajtów), a błędy wciąż się pojawiają. Pokrętło DNA zmieni tryb, gdy silnik nie pracuje, ale po uruchomieniu silnika amortyzator w środku nie jest już podświetlony i nie mogę przełączać trybów. Próbowałem zresetować kąt skrętu kierownicy, jednak obracanie kierownicą nie wykazuje żadnych zmian i nie mogę "wykonać". Uruchomiłem wyrównanie proxi, wychodząc, gdy pojawił się monit o niebieski kabel i do końca bez zmian. Zauważyłem również, że dystans do opróżnienia pokazuje ---. W dolnej części zestawu wskaźników znajduje się czerwona kierownica z wykrzyknikiem, a podczas jazdy świeci się kontrolka esc.

2. Dwukierunkowy port USB, który mam w tej chwili, ładuje tylko z jednej strony i nie rozpoznaje mojego USB wypełnionego muzyką. Druga strona działa normalnie. Hub musiał być zainstalowany do góry nogami, nie jestem pewien, czy jest to jakiś wskaźnik. Numer części, który mam na swoim, to ten wymieniony wcześniej w tym wątku i został zakupiony od @Alfissimo

Zabiorę samochód do znajomego w salonie dzisiaj wieczorem lub najpóźniej w poniedziałek, aby sprawdzić, czy mogą wykonać aktywację Android Auto. Wszelkie sugestie lub pomoc w międzyczasie byłyby bardzo mile widziane!
Nie przypominam sobie, żebym widział jakieś komunikaty o amortyzatorach podczas jakichkolwiek prac przy samochodzie/proxi/odłączaniu akumulatora, które wykonywałem w takich samochodach, chociaż nie zwracam uwagi na to, co jest wyświetlane, ponieważ jest wiele rzeczy wyświetlanych, więc nie obchodzi mnie to.
Zawsze uruchamiam pełne proxi, wcale nie jestem fanem przerywania tego. Być może amortyzatory są na szarej przejściówce CAN (nie pamiętam), więc masz skargę. Może zniknie po ponownym wykonaniu proxi w serwisie dealera. Ogólnie rzecz biorąc, nie oczekuj, że samochód będzie w pełni zadowolony, jeśli przerwałeś proxi.

Jeśli wyświetlana jest ikona błędu kierownicy, musisz normalnie, po pierwszym włączeniu zapłonu, uruchomić samochód, obrócić kierownicę w lewo/prawo max i do środka. Wyłączyć/włączyć zapłon, a następnym razem wiele komunikatów o błędach zniknie. Miałem samochody z większymi zmianami proxi/sprzętu, więc w ciemno (z każdym typem proxi, nawet odłączeniem akumulatora) uruchamiam 5x zapłon włącz/wyłącz (z pierwszym, aby uruchomić silnik i obrócić kierownicę), następnie przechodzę do jednostki ABS, wykonuję 3 kalibracje w sekcji Regulacja i dopiero wtedy czyszczę DTC. Działało na 30 Giulia/Stelvios, EU/USA, różnych konfiguracjach, różnych konwersjach, które wykonałem. Ponownie, z przerwanym proxi (brak szarej przejściówki, która jest dla ABS), nie wiem, jak to będzie działać - idę schludną drogą pełnego proxi, kalibracji i czyszczenia DTC - samochód opuszcza mój garaż czysty.
 
Z tą datą produkcji powinien to być 2018, ale może nie. Jaki jest numer oprogramowania systemu radiowego?
Model to 2018, ale zakładam, że to ze względu na datę rejestracji, samochód ma starą jednostkę zaczynającą się od 002, ale istnieje możliwość, że dealer będzie musiał ją wymienić z powodu problemów z oprogramowaniem
 
Z wielkimi podziękowaniami dla @Beta Romeo za instrukcje, które zadziałały dokładnie tak, jak podano w poście 86 tego wątku. I dla @Alfissimo za zamienny hub USB i nowy radioodtwarzacz. Mam teraz CarPlay działający w moim Q2 Ti z 2017 roku i jestem zachwycony po tym, jak AR powiedział mi, że nigdy nie zadziała, nigdy nie będzie mógł działać.

Wady
$$$$, w moim przypadku zatrzymuję Giulię na dłuższą metę, więc myślę, że oszczędzam w porównaniu do pozostawania na brutalnej krzywej amortyzacji ciągłego leasingu. Chciałem również integracji na poziomie fabrycznym, a nie dodatków, które przechwytują wideo z istniejącej jednostki.
Złożoność. Biorąc pod uwagę brak dealerów, którzy chcą mieć z tym cokolwiek wspólnego, rozbierasz część swojej Giulii i zawsze jest to dla mnie trochę serca w ustach. Ale na wątkach na forum znajdują się instrukcje dotyczące demontażu i ponownego montażu, które bardzo mi pomogły.
Deska rozdzielcza pełna błędów natychmiast po instalacji head end spowodowała gwałtowny wzrost tętna. Ale moja Giulia mi wybaczyła i wróciła do migającego licznika kilometrów przed Witech.
Potrzebujesz przyjaznego technika Alfa, który jest gotów współpracować z Tobą przy ostatnich krokach. Kroki nie są trudne i nie zajmują dużo czasu, ale nie ma sposobu na obejście potrzeby posiadania kogoś z dostępem do Witech i nie ma łatwego sposobu na znalezienie takich osób.

Zalety
Znerwowałem się czytając wątek o tym, jak trudno jest zainstalować opcje innych firm. Moje doświadczenie z tą wymianą sprzętu jest takie, że poszło to łatwiej niż w kilku opisach tam. Ale Twój przebieg może się różnić.
Nowy radioodtwarzacz wydaje się nieco szybszy w reakcji na polecenia i jest możliwe, że otrzyma aktualizacje kodu, które nie są dostępne w starszym sprzęcie.
Jestem w kontakcie z salonem, w którym czuję się o wiele pewniej, zabierając moją Giulię na przyszły serwis i który mnie wesprze.
Działa bez zarzutu, a integracja jest na poziomie fabrycznym.

Przy okazji, nie musisz używać portów USB w nowej jednostce konsoli środkowej do połączenia kablowego. Nowy hub USB musi być obecny w Giulii. Przynajmniej takie jest moje doświadczenie. Podłączyłem telefon do istniejącego kabla innego niż Apple, wpiętego do portu nad uchwytami na kubki i bingo.

Zatem do wszystkich właścicieli 2017 roku, to możliwe.
 
Discussion starter · #155 ·
Z wielkimi podziękowaniami dla @Beta Romeo za instrukcje, które działały dokładnie tak, jak podano w poście 86 tego wątku. I dla @Alfissimo za wymianę koncentratora USB i nowej jednostki centralnej. Mam teraz CarPlay działający w moim 2017 Q2 Ti i jestem zachwycony po tym, jak AR powiedział mi, że nigdy nie zadziała, nigdy nie może działać.

Wady
$$$$, w moim przypadku zatrzymuję Giulię na dłuższą metę, więc myślę, że oszczędzam w porównaniu do pozostania na brutalnej krzywej amortyzacji ciągłego leasingu. Chciałem również integracji na poziomie fabrycznym, a nie dodatków, które przechwytują wideo z istniejącej jednostki.
Złożoność. Biorąc pod uwagę brak dealerów, którzy chcą mieć z tym cokolwiek do czynienia, wyciągasz część swojej Giulii i zawsze jest to dla mnie trochę serca w ustach. Ale na forach są instrukcje dotyczące demontażu i ponownego montażu, które musisz wykonać, co bardzo mi pomogło.
Deska rozdzielcza pełna błędów natychmiast po instalacji jednostki centralnej spowodowała gwałtowny wzrost tętna. Ale moja Giulia mi wybaczyła i wróciła do migającego licznika kilometrów przed Witech.
Potrzebujesz przyjaznego technika Alfy, który jest gotów współpracować z Tobą przy ostatnich krokach. Kroki nie są trudne i nie zajmują dużo czasu, ale nie ma sposobu na obejście potrzeby posiadania kogoś z dostępem do Witech i nie ma łatwego sposobu na znalezienie takich osób.

Zalety
Znerwowałem się czytając wątek o tym, jak trudno jest zainstalować opcje innych firm. Moje doświadczenie z tą wymianą sprzętu jest takie, że poszło to łatwiej niż w wielu opisach. Ale Twój przebieg może się różnić.
Nowa jednostka centralna reaguje na polecenia nieco szybciej i jest możliwe, że otrzyma aktualizacje kodu, które nie są dostępne w starszym sprzęcie.
Jestem w kontakcie z salonem, w którym czuję się o wiele pewniej, zabierając moją Giulię na przyszły serwis i który mnie wesprze.
Działa bez zarzutu, a integracja jest na poziomie fabrycznym.


Nawiasem mówiąc, nie musisz używać portów USB w nowej jednostce konsoli środkowej do połączenia przewodowego. Nowy koncentrator USB musi być obecny w Giulii. Przynajmniej takie jest moje doświadczenie. Podłączyłem telefon do istniejącego kabla innego niż Apple, podłączonego do portu nad uchwytami na kubki i bingo.

Zatem do wszystkich właścicieli 2017 roku, to możliwe.
Tak się cieszę! Świetna robota w wykonaniu pracy nóg i doprowadzeniu do tego. Teraz możesz zaktualizować wszystkie moduły w swoim samochodzie, aby uzyskać wszystkie najnowsze funkcje, ponieważ masz jednostkę centralną w wersji 2 i przyjaznego dealera.

Kupiłem również ten bezprzewodowy klucz sprzętowy i teraz moja Giulia ma bezprzewodowy Carplay:

https://smile.amazon.com/dp/B07WG1J1DC/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_U_UZc7EbB63DZ59

Możesz to ukryć w konsoli środkowej i zostawić telefon w kieszeni.
 
Z wielkie podziękowania dla @Beta Romeo za instrukcje, które zadziałały dokładnie tak, jak podano w poście 86 tego wątku. I dla @Alfissimo za zamienny koncentrator USB i nową jednostkę centralną. Mam teraz CarPlay działający w moim Q2 Ti z 2017 roku i jestem zachwycony po tym, jak AR powiedział mi, że nigdy nie zadziała, nigdy nie może działać.
Gratulacje! Bardzo się cieszę! Wolałbym też pójść tą drogą, ale byłem nowy w moim salonie i to było po prostu więcej pieniędzy, niż mogłem uzasadnić. Wiem, że będziesz się tym cieszyć, ponieważ jest to tak duża aktualizacja! Dobra robota.
 
  • Like
Reactions: Beta Romeo
Taki szczęśliwy dla ciebie! Świetna robota, robiąc pracę nóg i sprawiając, że to się dzieje. Teraz możesz zaktualizować wszystkie moduły w swoim samochodzie, aby uzyskać najnowszą funkcjonalność, ponieważ masz jednostkę centralną w wersji 2 i przyjaznego dealera.

Kupiłem również ten bezprzewodowy klucz sprzętowy i teraz moja Giulia ma bezprzewodowy Carplay:

https://smile.amazon.com/dp/B07WG1J1DC/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_U_UZc7EbB63DZ59

Możesz to ukryć w konsoli środkowej i zostawić telefon w kieszeni.
W ramach procesu włączania technik umieścił wszystkie dostępne aktualizacje modułów w moim samochodzie, co, jak zauważasz, jest kolejnym miłym aspektem wykonania tego.

Opcja bezprzewodowa jest interesująca. Podejrzewam, że mój obecny telefon, oryginalny 5 SE, jest o wiele za stary, aby dobrze działać bezprzewodowo. Ale dobrze wiedzieć, że to istnieje.

Jeszcze raz dziękuję za pracę nad tym.
 
Discussion starter · #159 ·
Czy to działa w Stelvio 2018?

Chciałbym, żeby AA działało
Nie, jeszcze nie. Właściwie mam gościa, z którym współpracuję, ale radio do jego samochodu jest niedostępne. Zebrałem sporo proksów do porównania, ale jeszcze tego nie zrobiłem. Zaktualizuję ten wątek, jeśli uda mi się to uruchomić.
 
Czy to działa w Stelvio 2018?

Chciałbym, żeby AA działało
Zaraz usłyszę, że się mylę... ale jestem pewien, że wszystkie 18-tki (zakładając, że zostały zbudowane w 18, a nie tylko zarejestrowane w 18) są 'gotowe' do AA/ACP i wystarczy je aktywować u dealera, co powinno być o wiele łatwiejsze.

Oczywiście niektórzy dealerzy mogą o tym niestety nie wiedzieć.
 
141 - 160 of 447 Posts