Alfa Romeo Giulia Forum banner
181 - 200 of 447 Posts
Discussion starter · #181 ·
De dubbele USB is vereist. Het enige andere dat verandert of het systeem werkt met AA versus Carplay is byte 115. Byte 115 moet 15 (niet 14) zijn, anders werkt alleen AA.

Iemand vroeg om een tutorial over de installatie van Carplay, dit is de beste die ik heb gevonden. (Er is ook een voor Stelvio)

Bedankt voor het delen! Goede duidelijke foto's en schroeflocaties goed aangegeven. 30 tot 40 minuten, ha ha. Misschien als ik een klein kind was en comfortabel in de voetenruimte zou passen!

Na veel vertraging, hier is de stap-voor-stap procedure (met glanzende nieuwe foto's) voor het installeren van Apple CarPlay en Android Auto in een 2017 Giulia.

Het voertuig kan het grote of kleine scherm hebben, maar moet een nieuwe radioversie geïnstalleerd hebben. Deze moet worden gebruikt op een versie 2.5 radiomodule, en de radio mag de CarPlay-activering nooit handmatig op uit hebben staan (in WiTech). De middenconsole met de nieuwe 2-usb-poort moet op het voertuig worden geïnstalleerd.

Benodigde scantools:
A.) Multiscan ECU en generieke compatibele OBD-dongle (of een andere scantool waarmee u de PROCSI in de BCM kunt wijzigen).
B.) WiTech 2.0 (FCA scantool) wat momenteel de enige manier is om de head unit te ontgrendelen voor Android Auto/CarPlay gebruik.

Met deze methode schrijven we de procsi naar alle modules met behulp van de WiTech, wat veel gemakkelijker is dan het verwisselen van adapters met het Multiscan-programma. De BCM procsi kan worden geschreven (met Multiscan) en radio en USB-hub in het voertuig worden geïnstalleerd, waarna u naar een vriendelijke dealer kunt rijden (elke FCA-dealer zou moeten volstaan) met toegang tot WiTech 2.0 voor de radio-activering en module procsi-schrijving.

1.) Selecteer met Multiecuscan het voertuig, ga naar carrosserie en selecteer CAN Setup / Procsi (of Proxi) uitlijning.
View attachment 91880

2.) Klik op aanpassingen op het tabbladselector bovenaan en bevestig de waarschuwing. Druk op CNTRL-ALT-C om de PROCSI-tabel op te roepen.
View attachment 91881

3.) Wijzig byte 157 in 31. Wijzig byte 161 in 03. Wijzig byte 163 in 1A. Wijzig byte 174 in 02. Wijzig 115 in 15.
View attachment 91882

4.) Klik op OK en klik vervolgens op uitvoeren. Klik door alle waarschuwingen en zorg ervoor dat het systeem de succesvolle schrijfactie naar de BCM heeft bevestigd (zou de eerste module moeten zijn waarnaar het schrijft). Hierna zal het proberen om meer modules te schrijven, wat u kunt voortzetten als u dat wilt (met behulp van verschillende CAN-interfaceadapters Blauw en Grijs). Mogelijk worden niet alle modules succesvol geschreven, vooral in geladen USDM-auto's. Daarom raad ik aan om het programma te verlaten wanneer het om de Blauwe Adapter vraagt en vervolgens verbinding te maken met WiTech 2, die hoe dan ook moet worden gebruikt. Het is cruciaal dat de body control module de bijgewerkte PROCSI heeft voordat u verdergaat. Het voertuig kan op dit moment worden bestuurd, maar aangezien de PROCSI-waarden niet overeenkomen, knippert de kilometerteller.
View attachment 91883

5.) Voer met WiTech een procsi-heruitlijning uit onder de BCM. Hiermee wordt de procsi die zojuist naar de BCM is geschreven, toegepast op alle andere modules. Zorg ervoor dat de radio AAN staat, zoals gevraagd. Voer de voertuigconfiguratie niet terug uit, want hierdoor worden alle PROCSI-instellingen teruggezet naar de fabrieksspecificatie.
View attachment 91884

6.) Nadat de PROCSI is voltooid, wist u codes en gaat u naar de ETM-module - diverse functies. Klik op CarPlay - Optie offline activering.
View attachment 91885

7.) Voer het proces uit en zorg ervoor dat het systeem op AAN staat.
View attachment 91886

8.) Zet het voertuig uit en verwijder de Witech 2 Pod Dongle. Doe de deuren op slot. Laat het voertuig vijf minuten staan. Hierdoor kan de radio uitschakelen en kan AA/CarPlay werken wanneer de radio weer wordt ingeschakeld. Sluit Witech opnieuw aan en als het voertuig Sirius/XM heeft, voer dan SDARS-synchronisatie uit onder ETM.
View attachment 91887

9.) Als er ABS-waarschuwingen aanwezig zijn na deze procedure, ga dan naar ABS Diverse functies en voer Control Unit Reprogramming uit. Volg het proces nauwkeurig, wis codes uit alle modules en controleer de werking van AA/CarPlay.

Hopelijk is dit een hulp en maakt het een verbeterde functionaliteit voor oudere voertuigen mogelijk. Laat me weten of ik iets gemist heb en ik zal alle vragen beantwoorden wanneer ik kan!
Onze 17, heeft navigatie, q4, parkeersensoren, geen camera aan de voorkant. Is er nog iets anders om te overwegen in het besluitvormingsproces dat van invloed is op welke radio moet worden aangeschaft? Met de verstrekte info, welk onderdeelnummer radio moet worden aangeschaft?

Mijn auto is gebouwd in december 2016, geregistreerd in 2018, dus "technisch" is het een 2016.

Mijn software was altijd 056.xxx.xxx

Hoe dit allemaal voor mij begon, was dat ze een software-update deden en de spraakopdrachten verprutsten, omdat ze mij en mijn contacten goed kenden, boden ze genereus aan om de hele unit te vervangen voor ongeveer $ 7.000 (voor hen en niet voor mij, want het was hun schuld), omdat ze de software niet konden terugdraaien.

Ik gebruikte deze gelegenheid om te proberen ACP in mijn baby te krijgen, en ging toen de konijnenpijp in.

Ik sprak via PM met @MacGeek en hij was erg behulpzaam, zijn info hieronder indien geïnteresseerd, maar kortom was het voor mij te riskant om te doen.
Als iemand anders het heeft gedaan, ben ik één en al oor! Vandaar dat ik hier ben, zou graag deze functie willen hebben, dus alle info die ik kan doorgeven die van hulp kan zijn, zal ik:

"Ja, de ETM-module is de hersenen van het scherm. Het scherm in het dashboard is slechts dat, een scherm, en het verbindt met de head unit (ETM) die zich onder het dashboard in de voetenruimte bevindt via een LVDS-kabel.

Wat betreft de haalbaarheid van de wijziging, heb je de nieuwe ETM, de nieuwe USB/Aux-module (in het opbergvak van de armsteun) nodig, en het allerbelangrijkste, de functie moet in de software worden ingeschakeld.

Wat betreft de ETM, de codes zijn de volgende:
P/N 50553593 is degene die momenteel in productie is.
P/N 50560294 wordt vanaf eind september in productie genomen. Ik weet niet wat het verschil is met de huidige.

De nieuwe USB/Aux-module heeft P/N 156138299.

Nu voor het moeilijkste deel, de software-unlock. Alle huidige productie Giulias hebben ACP/AA-compatibele ETM's, maar in de meeste markten wordt ACP/AA als een betaalde optie aangeboden. Daarom wordt de functie alleen weergegeven wanneer het bestand "Vehicle Configuration" (ook bekend als PROXI) van de Body Computer de juiste optiecode bevat.

Ter referentie: de officiële procedure om ACP/AA in te schakelen op vroege MY18 "voorbedrade" NAFTA-auto's vereist dat de dealer de wiTECH-tool aansluit, verbinding maakt met FCA-servers, de optiecodes toevoegt aan de Body Computer en vervolgens, ook met wiTECH, de functie in de ETM activeert.

Ik heb geen zekerheid over de vraag of dit bestand op een oudere auto op een geschikte manier kan worden gewijzigd. Zo ja, dan zou dit waarschijnlijk een diagnostische tool van derden vereisen, zoals Leonardo van Accinni of Multiecuscan."

-----------

"De onderdeelnummers die ik je heb gegeven, zijn voor Australië.

In ieder geval verschilt de elektronische architectuur zelf niet tussen NAFTA en EMEA/APAC/LATAM (bedrading verschilt uiteraard tussen LHD en RHD).

Op basis van mijn kennis zie ik niet dat de nieuwere head unit andere elektrische problemen in de auto veroorzaakt.

Wat onbekend blijft, is of ze de functie kunnen activeren. De wiTECH-tool downloadt van de servers van FCA een VIN-specifiek Vehicle Configuration-bestand, met alle apparatuur- en configuratiecodes die in de specifieke auto aanwezig zijn. Dit doet me vermoeden dat, totdat een derde partij zoals Accinni of Multiecuscan erin slaagt om precies uit te zoeken wat er moet worden aangepast en hoe, directe betrokkenheid van FCA nodig zou zijn om de relevante codes aan uw bestand toe te voegen en het inschakelen van ACP/AA mogelijk te maken.

Kortom, ik zie niet dat de nieuwe head unit andere problemen veroorzaakt, maar ik weet niet of de swap je daadwerkelijk in staat zal stellen om ACP/AA te krijgen, vanwege die software-caveat."
Thread van mij, ik weet het, maar hebben ze je hub veranderd naar de dubbele USB toen ze je ETM veranderden?

[QUOTE = "stocki, post: 796961, membro: 20730"]
Dit is wat ik heb gedaan (activeringsprocedure, voordat ik de bytes wijzigde) - in het verre 2018, voordat mensen begonnen te "onderzoeken".

Is er een bekende methode om de "Full Reset" van de ETM uit te voeren, zodat ik de activering opnieuw kan proberen?
[/QUOTE]

Is er iemand in geslaagd dit soort probleem op te lossen?

Heel erg bedankt

Discussion starter · #193 ·
[QUOTE = "stocki, post: 796961, lid: 20730"]
Dit is wat ik heb gedaan (activeringsprocedure, voordat ik de bytes wijzigde) - in het verre 2018, voordat mensen begonnen te "onderzoeken".

Is er een bekende methode om de "volledige reset" van de ETM uit te voeren, zodat u de activering opnieuw kunt proberen?
Is er iemand in geslaagd dit soort probleem op te lossen?

Heel erg bedankt
[/QUOTE]
Als mijn vertaal-app correct is, probeert u te kijken of iemand een eerder vergrendelde ETM heeft kunnen ontgrendelen? Ik heb nog niets gehoord, maar zou de vraag steunen. Misschien als iemand iemand kent in de reparatiearena van de head unit?

Onlangs is de radio-unit in mijn quad onder garantie bij de dealer vervangen. Ze wilden niet knoeien met de Carplay-installatie, dus ik weet niet of ze de functie in WiTech hebben ingeschakeld.
Kan iemand een andere plek dan de dealers in de SoCal-regio aanbevelen die de installatie zou kunnen voltooien?

Als je een 2e generatie unit hebt (soms met garantie, bij oude auto's plaatsen ze de 1e generatie), en als ze de toekomst hebben proberen in te schakelen, wordt deze vergrendeld en is het super moeilijk om te ontgrendelen. Als je een 2e generatie radio hebt (controleer de softwareversie in het menu), moet eerst je USB-hub worden vervangen door een compatibel onderdeelnummer met AA/ACP, dan moet de proxi-hand worden aangepast, en pas dan kun je het bij de dealer inschakelen.

Mijn softwareversie is nu 090.000.061, dus ik neem aan dat ik de nieuwere radio-unit heb. Voordat ik de dubbele USB laat vervangen, wilde ik eerst kijken of CarPlay vergrendeld is. Wilde daar niet mee met de dealer gedoe. Op zoek naar opties.

Ja, je hebt de 2e generatie gekregen - soms kregen mensen bij garantieclaims een gereviseerde 1e generatie (er zijn veel 1e generatie HU's vervangen onder garantie vanwege vroege firmwareproblemen). Je kunt zelf niet zien (of überhaupt, tenminste met de tools die ik ken) of de radio al vergrendeld was of niet. De manier is dat je de hub verandert, de proxi aanpast en dan naar een vriendelijke dealer gaat met Witech2 om de activering in ETM te doen - één kans echt (tenzij je fabrieksgereedschap hebt, dat bijna niemand heeft). Alleen door succes of falen weet je of er geprobeerd is om AA/ACP te activeren zonder voorbereiding of niet.

Nog een ding, er is veel misleidende informatie over de hub - deze moet compatibel zijn met het onderdeelnummer van AA/ACP - sommige mensen zeggen dual - dat is niet waar - het kan single zijn, het kan dual zijn, zolang het compatibel is met AA/ACP. Probleem hubs zijn niet gemakkelijk te kopen - 9 maanden lang ben ik erin geslaagd om 1 stuk van FCA te kopen door om de paar weken naar de beschikbaarheid te vragen. Twee klanten kwamen met 2e hands van gecrashte auto's, en ik heb er momenteel één 2e hands op voorraad - bijna als een heilige graal.

Ik hoorde dat het mogelijk is, maar je hebt engineering tools en een goede interface nodig - ik kreeg de info dat je piratenversies uit China kunt kopen, afgezien van illegaal en niet goedkoop - in de orde van EUR1000 + interface rond de 500.

181 - 200 of 447 Posts