Alfa Romeo Giulia Forum banner

Porada dotycząca wymiany oleju w skrzyni rozdzielczej i mechanizmach różnicowych Q4

2 reading
3.6K views 20 replies 8 participants last post by  carguy75  
#1 ·
Cześć,

Planuję więc wymienić olej w dyferencjałach i skrzyni rozdzielczej.

Samochód to Q4 2018 giulia veloce, benzyna, 280 KM

Moje pytania to:
1. Podczas spuszczania oleju samochód musi być na odpowiednich rampach (nie tych plastikowych, na które wjeżdżają tylko przednie koła) - wydaje się to oczywiste, ale pytam.

2. Po usunięciu oleju i napełnieniu nowym, widziałem w alfa OBD opcję resetowania skrzyni rozdzielczej, coś, co robi się przy wymianie oleju, aby samochód ponownie zmierzył tolerancje i tak dalej, pytanie brzmi, czy ma coś podobnego dla przedniego/tylnego dyferencjału?
 
#2 · (Edited)
Aby prawidłowo spuścić olej z przedniego/tylnego mechanizmu różnicowego i skrzyni rozdzielczej, musisz podnieść Giulię tak poziomo, jak to możliwe, aby prawidłowo napełnić te elementy.

Użyłem czterech podpórek, ale to może być trudne do zrobienia w Giulii, ponieważ nie ma ona żadnych odsłoniętych spawów. Musiałem użyć specjalnego podnośnika podłogowego zwanego podnośnikiem U, który umożliwiał umieszczenie podpórek, podczas gdy podnośnik podłogowy nadal podtrzymywał samochód w punktach podparcia.

Śruba spustowa przedniego mechanizmu różnicowego jest trudna do uzyskania bez specjalnych, smukłych/krótkich bitów H8. Możesz po prostu wyssać olej z przedniego mechanizmu różnicowego z otworu wlewowego, ponieważ jest to łatwiejsze do usunięcia.

Sposób, w jaki musiałem usunąć i dokręcić śrubę spustową przedniego mechanizmu różnicowego ze względu na ciasną przestrzeń. Użyłem smukłego bitu H8. Smukły bit H8 z łbem sześciokątnym 11 mm doskonale sprawdza się również z kluczem grzechotkowym 11 mm do usunięcia korka wlewu oleju do miski olejowej skrzyni biegów bez konieczności wyjmowania wału napędowego w modelach Q4.
 
#3 ·
Aby prawidłowo spuścić olej z przedniego/tylnego mechanizmu różnicowego i skrzyni rozdzielczej, musisz podnieść Giulię tak poziomo, jak to możliwe, aby prawidłowo napełnić te podzespoły.

Użyłem czterech podpórek, ale może to być trudne do zrobienia w Giulii, ponieważ nie ma ona żadnych odsłoniętych spawów zaciskowych. Musiałem użyć specjalnego podnośnika podłogowego zwanego podnośnikiem U, który umożliwiał umieszczenie podpórek, podczas gdy podnośnik podłogowy nadal podtrzymywał samochód w punktach podnoszenia.

Śruba spustowa przedniego mechanizmu różnicowego jest trudna do dostania bez specjalnych, smukłych/krótkich bitów H8. Możesz po prostu wyssać olej z przedniego mechanizmu różnicowego z otworu wlewowego, ponieważ jest to łatwiejsze do usunięcia.

Sposób, w jaki musiałem wyjąć i dokręcić śrubę spustową przedniego mechanizmu różnicowego ze względu na ciasną przestrzeń. Użyłem smukłego bitu H8. Smukły bit H8 z łbem sześciokątnym 11 mm doskonale sprawdza się również z kluczem grzechotkowym 11 mm do wykręcania korka wlewu oleju do miski olejowej skrzyni biegów bez konieczności wyjmowania wału napędowego w modelach Q4.
Image

Image

Image

Image

Image
Pięknie, dziękuję!

Rozumiem, że nic nie zresetowałeś po stronie oprogramowania, prawda?

Słyszałem, że większość mechaników i tak się tym nie przejmuje.
 
#5 ·
Nie muszę resetować żadnych modułów ani parametrów silnika przy wymianie oleju w skrzyni biegów.
Tak, myślę, że szukałem tego i nic nie znalazłem w MES. Może AlfaOBD coś ma.
 
owns 2018 Alfa Romeo Giulia Ti Sport Q4
#6 ·
Najlepiej mieć olej w pełnej temperaturze roboczej (DŁUGA jazda, aby go rozgrzać), zanim go spuścisz. Pozwól mu spłynąć, aż będzie kapać około jednej kropli na minutę. Jeśli to możliwe, przez noc.
 
#11 ·
Cześć,

Planuję więc wymienić olej w dyferencjałach i skrzyni rozdzielczej.

Samochód to Q4 2018 giulia veloce, benzyna, 280KM

Moje pytania to:
1. Podczas spuszczania oleju samochód musi stać na odpowiednich rampach (nie tych plastikowych, na które wjeżdżają tylko przednie koła) - wydaje się to oczywiste, ale pytam

2. Po usunięciu oleju i napełnieniu nowym, widziałem w alfa OBD opcję resetowania skrzyni rozdzielczej, coś, co robi się podczas wymiany oleju, aby samochód ponownie zmierzył tolerancje i tak dalej, pytanie brzmi, czy ma coś podobnego dla przedniego/tylnego dyferencjału?
1. samochód musi być wypoziomowany - jak to zrobisz, zależy od ciebie.

2. AlfaOBD ma procedurę resetowania oleju dla skrzyni rozdzielczej. Nazywa się to nawet "Reset skrzyni rozdzielczej", wydaje mi się. Nie jestem pewien, może najnowsza wersja MES 5.3 też to ma.
Zarówno tylny, jak i przedni dyferencjał to głupie części mechaniczne i nie wymagają żadnych resetów.
 
#14 · (Edited)
1. Samochód musi być wypoziomowany - jak to zrobisz, zależy od ciebie.

2. AlfaOBD ma procedurę resetowania oleju dla skrzyni rozdzielczej. Nazywa się to nawet "Reset skrzyni rozdzielczej", chyba. Nie jestem pewien, może najnowsza wersja MES 5.3 też to ma.
Zarówno tylny, jak i przedni mechanizm różnicowy to głupie części mechaniczne i nie wymagają żadnych resetów.
@shpuncik @AlfaAndy i inni -

Na forum Stelvio Forum, członek @ALFAOFFROAD, wykonał "Kalibrację wyłączenia zasilania" MES (MultiEcuScan) w swojej skrzyni rozdzielczej Magna Q4.

UWAGA: Moja wersja MES to 4.9, a nazwa procedury to Power Down Calibration. W późniejszych wersjach MES nazwa mogła ulec zmianie.

Ta procedura w MES umożliwia ponowną kalibrację dla skumulowanego zużycia sprzęgieł/komponentów w skrzyni rozdzielczej Magna Q4.

Ścieżka MES: System/Skrzynia biegów/Skrzynia rozdzielcza Magna Q4 A NASTĘPNIE F7 / Regulacje, Power Down Calibration

Z żółtego pola opisu/sekcji po wybraniu Power Down Calibration;
"Ta procedura umożliwia kalibrację kompensacji zużycia mechanicznego elementów skrzyni rozdzielczej."
"Do prawidłowego wykonania tej procedury wymagane jest: - silnik pracuje"
"Wyłącz zapłon i odczekaj 60 sekund po pomyślnym wykonaniu tej procedury, aby pozwolić ECU zresetować swoje wewnętrzne rejestry."


Obserwacja: Jest to jedna z niewielu kalibracji, które zauważyłem, że wymagają uruchomienia samochodu podczas wykonywania. ALFAOFFROAD zauważył, że miał pozytywne wyniki.

Przeczytaj posty nr 13, 15 i 16 pod następującym linkiem.

https://www.stelvioforum.com/thread...m.com/threads/multi-air-reset-with-oil-change.22303/?post_id=213700#post-213700

Mam nadzieję, że to pomoże -
 
#12 ·
^^ Nie jestem pewien, skąd wzięliście informację, że skrzynia rozdzielcza wymaga procedury resetowania oleju w przypadku spuszczania i napełniania oleju przekładniowego, ale instrukcja serwisowa nie wspomina o żadnych specjalnych procedurach potrzebnych do wymiany płynu. Reset skrzyni rozdzielczej jest prawdopodobnie związany z naprawą, która może wymagać zresetowania siłownika do nowego łańcucha lub czegoś podobnego, ale nie tylko wymiany płynu.
 
#13 ·
@carguy75, procedura opisana powyżej nie wspomina o SPUSZCZANIU i UZUPEŁNIANIU obudowy nowym płynem. Wspomina jedynie o napełnianiu (uzupełnianiu) obudowy do właściwego poziomu. Być może byłoby to podobne do tego, co robi się podczas wymiany oleju silnikowego i resetowania przypomnień. Zostało to wspomniane w innych wątkach. Najwyraźniej ECU-PCM silnika monitoruje wiek i zużycie (mile lub km) oleju silnikowego i zmienia, kto wie co, z MultiAir i/lub paliwem i iskrą (i kto wie czym jeszcze) w sterowaniu silnikiem w miarę starzenia się oleju silnikowego. Następnie, gdy wymieniasz olej silnikowy i resetujesz przypomnienia, wie, że jest nowy olej i, BINGO, zmienia, kto wie co. Może tak być również w przypadku skrzyni rozdzielczej. @shpuncik, @Beta Romeo, zgadzasz się?
 
  • Helpful
Reactions: fast_dave
#15 ·
@carguy75, procedura opisana powyżej nie wspomina o SPUSZCZANIU i NAPEŁNIANIU obudowy nowym płynem. Wspomina jedynie o napełnianiu (uzupełnianiu) obudowy do właściwego poziomu. Być może jest to podobne do tego, co robi się podczas wymiany oleju silnikowego i resetowania przypomnień. Zostało to wspomniane w innych wątkach. Najwyraźniej ECU-PCM silnika monitoruje wiek i zużycie (mile lub km) oleju silnikowego i zmienia, kto wie co, z MultiAir i/lub paliwem i iskrą (i kto wie czym jeszcze) w sterowaniu silnikiem w miarę starzenia się oleju silnikowego. Następnie, gdy wymieniasz olej silnikowy i resetujesz przypomnienia, wie, że jest nowy olej i, BINGO, zmienia, kto wie co. Może tak samo być ze skrzynią rozdzielczą. @shpuncik, @Beta Romeo, zgadzasz się?
Instrukcja serwisowa w ogóle nie zaleca wymiany płynu w skrzyni rozdzielczej; dlatego nie ma przypomnienia o serwisie do zresetowania, jak w przypadku oleju silnikowego. Moduł skrzyni rozdzielczej nie jest na tyle zaawansowany, aby wiedzieć, czy płyn został spuszczony/napełniony, ponieważ nie ma czujnika poziomu.

Ogólnie rzecz biorąc; opcje resetowania parametrów dotyczą wymiany/naprawy jakiejś części mechanicznej, która wymaga kalibracji sprzęgieł lub układu przekładni.
 
#17 ·
Zarówno MES, jak i AlfaOBD mają większość funkcji, które są w oryginalnym narzędziu dealerskim. Nie mogę w tej chwili sprawdzić, jakie procedury są w narzędziu dealerskim dla skrzyni rozdzielczej. Może @Beta Romeo będzie wiedział więcej.

Na razie w AlfaOBD v2.5.5.0 widzę te funkcje dla skrzyni rozdzielczej:

Image


"Transfer Case reset" to ta, która wspomina o wymianie oleju:

Image


w MES 4.8 funkcje są takie same jak w AlfaOBD minus funkcja "Transfer Case reset":

Image


Z mojego doświadczenia BMW używa bardzo podobnej skrzyni rozdzielczej i ma procedurę resetowania po wymianie oleju.

Myślałem, że wcześniej wspomniano, że reset jest tylko dla QV.
Nie myl się z adaptacjami/resetem tylnego dyferencjału w QV.
 
#19 ·
"Dożywotni olej" to totalny BS. Kiedy automatyczna skrzynia biegów zaczyna szwankować przy 100k, 150k mil i pierwszą rzeczą, o której ludzie myślą/robią, jest wymiana płynu. Płyn wychodzi jak czarna woda z błyszczącymi drobinkami. Nie poprawia problemu z przekładnią. Wymaga wymiany. $$$$$. To marketingowy BS. "Nasze samochody są tak wspaniałe, olej silnikowy wystarcza na 10-15-20 tys. mil, nie ma potrzeby wymiany żadnych innych olejów". To może działać dla większości ludzi, którzy kupują co 4-5 lat i wymieniają przed 100 tys. Jeśli planujesz zatrzymać swój pojazd na dłużej niż 100 tys., wymień wszystkie oleje. Jeśli chodzi o resetowanie, zaryzykuję i powiem, że nie zaszkodzi i prawdopodobnie pomoże.
 
#21 ·
"Olej na całe życie" to totalny BS. Kiedy automatyczna skrzynia biegów zaczyna zawodzić przy 100 000, 150 000 mil, a pierwszą rzeczą, o której ludzie myślą/robią, jest wymiana płynu. Płyn wychodzi jak czarna woda z błyszczącymi drobinkami. Nie poprawia problemu z przekładnią. Wymaga wymiany. $$$$$. To marketingowy BS. "Nasze samochody są tak wspaniałe, olej silnikowy wystarcza na 10-15-20 tys. mil, nie ma potrzeby wymiany żadnych innych olejów". To może działać dla większości ludzi, którzy kupują co 4-5 lat i wymieniają przed 100 tys. Jeśli planujesz zatrzymać swój pojazd na dłużej niż 100 tys., wymień wszystkie oleje. Jeśli chodzi o resetowanie, zaryzykuję i powiem, że nie może zaszkodzić i prawdopodobnie pomaga.
Zgadzam się z większością postu, ale nie z resetowaniem modułu w Giulii. Opierając się na tym, jak wrażliwe/delikatne są moduły w Giulii, możesz skończyć z zablokowaniem jej, próbując ją zresetować. Nie dotknę parametrów ani ustawień modułu, chyba że jest to absolutnie konieczne. Po prostu ja.