Alfa Romeo Giulia Forum banner
141 - 160 of 220 Posts
^^To powinno być przypięte. Pozwolę komuś innemu poprosić ADMINA, żeby to zrobił...
 
Całkowicie się z tym zgadzam. Niektóre fora mają bardzo surowe zasady dotyczące udostępniania chronionych prawem autorskim treści. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
 
Z oryginalnego postu @maxpower
"Oryginalny przekaźnik to część 06106093AA i kosztuje około 8 dolarów.
Został on później zastąpiony przez 06106094AA, który kosztuje około 40 dolarów.
Ale od 2023 roku wydaje się, że oficjalną częścią, która jest dostarczana, jest ponownie 06106093AA."

Jestem nowym właścicielem Q4 Giulia z 2021 roku z przebiegiem poniżej 1000 mil i próbuję wyprzedzić różne awarie części OEM i zostałem skierowany do tego wątku na temat przekaźników. Postanowiłem wziąć kilka i na stronie internetowej Mopar powiedziano mi, że ta część nie pasuje do mojego samochodu (zrzut ekranu poniżej).

Niektóre odpowiedzi na ten wątek zawierały linki do przekaźników innych niż OEM, ale wydawało się, że wszystkie były przeznaczone dla właścicieli Giulii z siedzibą w Europie, czy istnieje lista zalecanych przekaźników innych niż OEM dostępnych dla właścicieli z USA? Panasonic CM1A-12V został mi zasugerowany w dyskusji, którą rozpocząłem, film z serwisu YT pokazujący wymianę przekaźnika pokazywał BOSCH 0332011007. Nadal mam gwarancję, jeśli to ma znaczenie.

Z ciekawości, czy wymiana przekaźników w nadkolach na nowe jest wygodnie wykonywana podczas wymiany opon? Te, do których mogę sam uzyskać dostęp, prawdopodobnie wymienię wcześniej lub później, zwłaszcza jeśli w USA dostępna jest lepsza alternatywa dla przekaźników OEM, podobna do zamiennika dla tanich śrub odpowietrzających płyn chłodzący, które są obecnie w drodze.

Image
 
Na stronie Mopar jest napisane, że w ogóle nie uwzględnia Alfy Romeo. Ponieważ nie rozpoznaje Alfy, twierdzi, że część nie pasuje, podczas gdy w rzeczywistości pasuje. Jeśli przejdziesz do moparonlineparts.com, zobaczysz, że jest to część Alfy Romeo! Tak, pomocniczy rozdzielacz zasilania z sześcioma przekaźnikami jest dość łatwy do osiągnięcia, jeśli prawe przednie koło zniknie, a samochód jest na podnośniku. Dość łatwe do zrobienia również w domu.
 
@BernSF , zobacz post #79. Te przekaźniki GM działają u mnie bez problemów. Jak stwierdził alfan powyżej, jest to dość łatwe do zrobienia po zdjęciu koła RF. Potrzebna jest odrobina ostrożności (żaden niezdarny technik, który wolałby pracować przy ciężarówce Forda), aby odsunąć fartuch od błotnika. Ostrożnie nasmaruj i wymień wszystkie elementy mocujące fartuch.
 
  • Like
Reactions: BernSF
@BernSF , zobacz post #79. Te przekaźniki GM były dla mnie bezproblemowe.
Jak stwierdził Alfa powyżej, jest to dość łatwe do zrobienia po zdjęciu koła RF. Potrzebna jest odrobina ostrożności (żaden niezdarny technik, który wolałby pracować nad ciężarówką Forda), aby odsunąć fartuch od błotnika. Ostrożnie nasmaruj i wymień wszystkie elementy mocujące fartuch.
Dziękuję za odpowiedź, więc mały świat, w ten weekend dostałem CEL nie migający, a czyszczenie nagromadzonej korozji na zaciskach akumulatora rozwiązało problem. Jest film z YT od dealera SC Alfa, który nie tylko przeszedł przez odłączenie, czyszczenie, ponowne podłączenie + wyczyszczenie kodów, ale następnie przeszedł do omówienia przekaźników. Podczas gdy miał przekaźniki OEM Alfa, w filmie odniósł się również do tych AC Delco (GM), a także do alternatywy.

Mieszkam w wilgotnym San Francisco, więc skłaniam się ku Panasonic
 
Dzięki za odpowiedź, świat jest taki mały. W ten weekend dostałem migającą kontrolkę CEL i czyszczenie nagromadzonej korozji na zaciskach akumulatora rozwiązało problem. Jest film na YT od dealera SC Alfa, który nie tylko przeszedł przez odłączenie, czyszczenie, ponowne podłączenie + kasowanie kodów, ale następnie omawia przekaźniki. Chociaż miał przekaźniki OEM Alfa, w filmie odniósł się również do przekaźników AC Delco (GM), a także do alternatywy.

Mieszkam w wilgotnym San Francisco, więc skłaniam się ku Panasonic
Czy możesz opublikować ten film?
 
W oparciu o pomocne informacje (dzięki!), właśnie dokonałem aktualizacji, zmieniając kilka przekaźników związanych z silnikiem na Panasonic CM1A-R-12V.

Dla mnie powodem był kod P2600 (dodatkowa pompa wody Giulia diesel), który zaczął się jako przerywany (od czasu do czasu brak rozruchu lub wyłączanie), ale zakończył się na ostatniej jeździe, która wyłączała się co kilka mil.
Po wymianie przekaźnika CEL zniknął i samochód znów działa dobrze.

Dodam tylko do powyższego, że dla tych z Was, którzy nie mają podnośnika ani lewarka, tak naprawdę można to zrobić na ziemi bez większego nakładu czasu. Mój samochód jest obniżony, więc też nie ma dużo miejsca na usunięcie osłony nadkola.

Okazało się, że najłatwiejszym rozwiązaniem było skręcenie kierownicy całkowicie w lewo, usunięcie tylko 4 śrub torx na zewnętrznej krawędzi osłony błotnika, a następnie położenie się na ziemi i sięgnięcie prawą ręką za osłonę (która wygnie się wystarczająco, aby zmieścić ramię). Działa to jednak tylko w przypadku samochodów bez dodatkowej chłodnicy w tym obszarze.

W tej pozycji można było sięgnąć do każdej z 3 pokryw skrzynek przekaźników, podnieść je (zależy to od palców, ale ponieważ skrzynki mają pewien luz, było to możliwe) i wymienić przekaźniki w ciemno.
Próba usunięcia samych skrzynek ze spinek wyglądała na zbyt duży problem w tej pozycji, jak opisuje post #127 użytkownika Papichulo.

P.S. Nie sądzę, żebym o tym wspomniał, ale w moim przypadku przekaźnik rozrusznika był w rzeczywistości trudniejszy do dosięgnięcia od góry (pod maską), ponieważ duży wąż znajdował się dokładnie pośrodku.
 
Więc post #126 wskazywał, że w późniejszych MY Giulias wiązka przewodów za prawym przednim nadkolem jest przeniesiona w bardziej dostępne miejsce, jednak nie było wskazania, które MY. Po pierwsze, czy to prawda i jeśli tak, to czy ktoś wie, od którego MY się to zaczyna?
 
Wygląda poprawnie.
 
  • Like
Reactions: LuckiNate
Chciałbym tutaj opublikować moje problemy i sposób ich rozwiązania. Dla informacji: mam używanego diesla z 2017 roku i miałem wiele problemów, które pojawiały się, aż do momentu, gdy mój samochód sam się wyłączał, jeśli zostawiłem go włączonego, na przykład podczas pakowania toreb. Najczęstszym problemem były losowe kontrolki silnika. Wszystkie te problemy wynikały z czerwonych przekaźników, które znajdują się nad prawym przednim kołem. Wymieniłem je wszystkie, od tego czasu niewiele się dzieje. Na szczęście mam kogoś z lokalnej społeczności, kto dużo wie o Giulii i dobrze mnie poinformował i powiedział mi, żebym wymienił te przekaźniki.
 
141 - 160 of 220 Posts