Alfa Romeo Giulia Forum banner

Błąd P0039 z JB4

12K views 24 replies 6 participants last post by  jay281924  
#1 ·
Jakiekolwiek rozwiązanie dla błędu P0039 z JB4 lub innym tuningiem? Wszelkie rady/pomoc będą mile widziane.
2020 Quad
 
#4 ·
Ma to związek z określonym (żądanym) w porównaniu z rzeczywistym doładowaniem.

Piggybacki mówią ecu, że wytwarza mniej doładowania (rzeczywistego) niż ecu żąda. Pozwala to ecu na automatyczne żądanie większego doładowania, aż uzna, że wytwarza to, co powinno. W ten sposób uzyskujesz więcej doładowania - mocy.

Jest kilka rzeczy, które wchodzą w grę..

1. Jeśli dasz zbyt duży sfałszowany sygnał, może to wywołać tryb awaryjny niedoładowania i dtc. Ecu myśli, że wytwarza za mało doładowania i zgłasza błąd. Mapa 1 nigdy nie powinna tego robić. Mapa 2 jest w 99,9% w porządku, mapa 3 jest w porządku tylko dla niektórych.
2. Jeśli miałeś problem z bpv, turbosprężarką lub zaworem upustowym, Twój samochód i tak może wytwarzać mniej doładowania. Możesz nie wiedzieć, że problem istnieje na początkowych etapach problemów z tymi komponentami, ponieważ samochód dopuszcza sporo niedoładowania. W ten sposób osoby mieszkające na wysokości 8000 stóp nie wyrzucają cały czas błędów niedoładowania. Problem polega na tym, że jeśli dodasz piggyback do samochodu, który już ma problem z wytwarzaniem doładowania, jeszcze bardziej obniżasz doładowanie i z większym prawdopodobieństwem zgłosisz błąd.
 
#14 ·
@bhvrdr dobre info o bpv. Mój samochód wyrzucił kilka celów od czasu JB4. Nawet z oprogramowaniem 5 na mapie 2. Teraz używam mapy 1 i mam nadzieję, że wszystko jest w porządku. Zrobiłem mnóstwo przejazdów Dragy na mapie 3 i 2 bez problemu, ale podczas losowej jazdy do pracy wyrzucił kod. Czy zrobienie dv+ rozwiązałoby problem? A może potrzebowałbym nowego oem, ponieważ część z niego jest używana do dv+?
 
#15 ·
@bhvrdr dobre info o bpv. Mój samochód wyrzucił kilka cel od czasu JB4. Nawet z oprogramowaniem 5 na mapie 2. Teraz używam mapy 1 i mam nadzieję, że wszystko jest w porządku. Zrobiłem mnóstwo przejazdów dragy na mapie 3 i 2 bez problemu, ale jadąc do pracy losowo wyrzuciło kod. Czy zrobienie dv+ rozwiązałoby to? A może potrzebowałbym nowego oem, ponieważ część z niego jest używana do dv+?
Najpierw sprawdziłbym, jaki kod się pojawia. p0039, p0244 itp. Jeśli możesz niezawodnie uruchomić mapę 1, to dobrze. Trzymam ją na mapie 1 i nigdy nie miałem w niej kodu
 
#20 · (Edited)
Aktualizacja..
Zainstalowano zestaw recyrkulacyjny forge. Instrukcje instalacji nie są dokładnie takie same, być może z powodu drobnych zmian w silniku/paliwie, które Alfa wprowadziła w 2018 lub być może 2019 roku, mój jest z 2020 roku. Więc mój czujnik MAP po stronie kierowcy wlotu znajduje się po wewnętrznej stronie wlotu, tuż pod obudową filtra powietrza, nie było możliwości zainstalowania bloku próżniowego w tym miejscu. Zainstalowałem go po stronie pasażera, wraz z czujnikiem na chłodnicy powietrza doładowującego. Dwa zawory na dole zostały zainstalowane pod kątem, w porównaniu z instrukcją instalacji, dolna śruba była skierowana prawie w stronę przodu samochodu, bez możliwości zobaczenia śruby od góry. Aby otworzyć tę ostatnią śrubę, musiałem użyć elastycznego przedłużacza nasadowego i dużo zgadywać, aby ją otworzyć (najwięcej czasu poświęcono na tę jedną śrubę).
Śruby zaworów były T30 torx, a nie w stylu nasadowym.
Zainstalowałem zawór z żółtymi sprężynami, użyłem wielu opasek zaciskowych oprócz tego, co zostało wysłane przez forge..
Pierwsza jazda testowa
Cały czas otrzymywałem błąd P00C3 z WOT, wszystko było prawidłowo podłączone.. Odłączyłem JB4, jechałem w trybie dziadka przez ponad 100 mil, błąd zniknął. Przetestowałem WOT i redukcję biegów ze skrzynią biegów w trybie automatycznym, bez błędów..
Przetestowałem WOT i redukcję biegów ze skrzynią biegów w trybie ręcznym, otrzymałem błąd P0039.
Zmieniłem sprężyny zaworów forge na niebieskie, przejechałem 50 mil z JB4 MAP 1, bez błędów z trybem skrzyni biegów w trybie ręcznym lub automatycznym ... Przejadę dziś kolejne 150 mil, aby potwierdzić ... Myślę, że problem został rozwiązany, ale zobaczymy ..
 

Attachments

#22 ·
Ciekawe. Też jestem dostrojony. Miałem zupełnie odwrotne doświadczenie.

Najpierw zainstalowałem zestaw używając niebieskich sprężyn. Kod błędu P0039 za każdym razem, gdy wchodziłem na WOT.

Zmieniłem na żółte sprężyny. Ani jednego kodu od tamtej pory.
Myślę, że może to być spowodowane kilkoma zmianami/aktualizacjami związanymi z paliwem/wlotem powietrza itp..