Alfa Romeo Giulia Forum banner

Wiele kodów i problem z płynem chłodniczym

2K views 7 replies 5 participants last post by  tpuckett73  
#1 ·
Jechałem dziś do domu w ponad 30-stopniowym ruchu ulicznym. Kilometr od domu zapala się kontrolka silnika wraz z komunikatem Service Electronic throttle. Wracam do domu i odczytuję kody U1008, P2BC1, P008A, P062A i P0236. Nie jeżdżę często tym samochodem i założyłem (jak zwykle), że to problem z akumulatorem. Otwieram maskę, żeby podłączyć ładowarkę i zauważam, że zbiorniki płynu chłodzącego są powyżej linii max. Dopiero co odebrałem samochód z warsztatu z powodu problemu z klimatyzacją 3 tygodnie temu, ale nic nie mówili o napełnianiu (lub przepełnianiu) płynu chłodzącego. Czy to jest przyczyną, czy objawem? Czy jazda tym samochodem jest bezpieczna? Czy muszę odessać płyn chłodzący?
 
#4 ·
Jazda do domu dzisiaj w ponad 30-stopniowym ruchu stop and go. Kilometr od domu zapala się CEL wraz z Service Electronic throttle. Wracam do domu i odczytuję kody U1008, P2BC1, P008A, P062A i P0236. Nie jeżdżę często tym samochodem i założyłem (jak zwykle), że jest to związane z akumulatorem. Otwieram maskę, aby podłączyć ładowarkę i zauważam, że moje zbiorniki płynu chłodzącego są powyżej linii max. Dopiero 3 tygodnie temu odebrałem samochód z warsztatu z powodu problemu z klimatyzacją, ale nic nie mówili o napełnianiu (lub przepełnianiu) płynu chłodzącego. Czy to jest przyczyna, czy objaw? Czy samochód jest bezpieczny w prowadzeniu? Czy muszę odessać płyn chłodzący?

View attachment 159661 View attachment 159662 View attachment 159663
Nie jestem pewien, jak przepełniony poziom płynu chłodzącego wpłynąłby na elektroniczną przepustnicę i pompę paliwa. Jednakże, jeśli naprawa klimatyzacji wymagała usunięcia skraplacza klimatyzacji, to warsztat mógł również potrzebować usunięcia chłodnicy. Warsztat prawdopodobnie po prostu przepełnił układ chłodzenia po zamontowaniu chłodnicy.

W oparciu o wymienione kody; masz problemy z aktywną klapą powietrzną i niskim ciśnieniem paliwa w silniku Diesla. Najlepszym przypuszczeniem jest to, że warsztat nieprawidłowo zainstalował wszystkie złącza przewodów podczas demontażu przodu samochodu.
 
#6 ·
Wymień przekaźnik pompy płynu chłodzącego pod reflektorem i wyreguluj poziom płynu chłodzącego do właściwego znaku.
To jest mój plan na teraz. Powinienem był wymienić wszystkie przekaźniki w zeszłym roku, kiedy robiłem przekaźnik rozrusznika, ale byłem głupi. Wciąż nie jestem pewien, czy ma to związek z kodami paliwa.
 
#8 ·
Więc wymieniłem 6 przekaźników, elektryczną pompę wody, ASD i Blow by Control z przodu (dlaczego niektórzy ludzie to mają, a inni nie?) oraz Active Damping, pompę paliwa i silnik dmuchawy z tyłu. W sumie miałem 11. Żałuję, że nie zamówiłem wystarczająco dużo, żeby zrobić je wszystkie i po prostu o tym więcej nie myśleć. Spuściłem płyn chłodniczy w zbiorniku intercoolera do maksimum i w zbiorniku chłodnicy do nieco powyżej maksimum, wyczyściłem kody, jeździłem przez kilka dni i żadne kody się nie pojawiły. Jeszcze nie odbyłem długiej podróży, co wydaje się być momentem, w którym mam najwięcej problemów (często robię je w trybie A, zastanawiam się, czy to się do tego przyczynia), ale jak na razie jest dobrze.