Alfa Romeo Giulia Forum banner

Infotainmentscherm

1.5K views 7 replies 5 participants last post by  PcktPanther  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben nieuw in de groep hier. Ik heb iets meer dan een jaar geleden een 2020 Giulia Ti gekocht. Hoewel ik van de auto hou, zijn er de laatste tijd een paar vervelende problemen opgedoken. Het zorgt er gewoon voor dat ik het volledige potentieel van de auto mis.

1) Infotainment-scherm werd willekeurig zwart. Het werkt als ik achteruit rijd en het licht een beetje op terwijl het zwart is als ik de airconditioning aanpas. Kent iemand een oplossing? Misschien is het een zekering- of batterijprobleem?

2) Start/stop niet beschikbaar geel dashboardlampje. Heb het laten uitlezen en het kwam terug met de evap-code. Heb het naar de dealer gebracht en het laten vervangen, of ik kan aannemen dat het is vervangen. Kreeg de auto terug en het kwam binnen 2 uur terug.

3) Motorlampje. Het gaat meestal branden als ik een halve tank heb en als ik een kwart tank heb. Nadat ik heb getankt en een stukje heb gereden, gaat het weg na de volgende keer dat ik de auto start.

4) Service elektronische parkeerrem. Kwam zomaar op. Dus ik kan de auto niet op afstand starten en met de herfst- en wintermaanden in aantocht, zou het een probleem kunnen zijn.

Ik hoop gewoon oplossingen te vinden voor deze problemen. Bedankt allemaal

#2 ·
Hoi allemaal, ik ben nieuw in de groep hier. Ik heb iets meer dan een jaar geleden een 2020 Giulia Ti gekocht. Hoewel ik van de auto hou, zijn er onlangs een paar vervelende problemen opgedoken. Het zorgt er gewoon voor dat ik het volledige potentieel van de auto mis.

1) Infotainment-scherm werd willekeurig zwart. Het werkt als ik achteruit rijd en het licht een beetje op terwijl het zwart is als ik de airconditioning aanpas. Weet iemand een oplossing? Misschien is het een zekering- of batterijprobleem?

2) Start/stop niet beschikbaar geel dashboardlampje. Heb het laten diagnosticeren en het kwam terug met de evap-code. Heb het naar de dealer gebracht en het is vervangen of ik kan aannemen dat het is vervangen. Kreeg de auto terug en het kwam binnen 2 uur terug.

3) Motorlampje. Het gaat meestal branden als ik een halve tank heb en als ik een kwart tank heb. Nadat ik heb volgetankt en een beetje heb rondgereden, gaat het weg nadat ik de volgende keer de auto start.

4) Service elektronische parkeerrem. Kwam gewoon willekeurig op. Dus ik kan de auto niet op afstand starten en met de herfst- en wintermaanden die eraan komen, kan het een probleem zijn.

Welke codes zijn nu actief?

Als het de originele batterij is, zou ik deze vervangen en van daaruit verder gaan.

#3 ·
Gloednieuwe/betere batterij als deze uit 2020 komt en willekeurige, niet-gerelateerde elektronische problemen die geen zin hebben. Een oud verhaal voor de moderne Giulia.

Kijk naar lithium Antigravity H7 of AGM Odyssey H8... zou je problemen (en andere die zich snel zullen ontwikkelen) moeten oplossen.

#6 · (Edited)
1) Infotainmentscherm werd willekeurig zwart. Het werkt als ik achteruit rijd en het licht iets op terwijl het zwart is als ik de airconditioning aanpas. Weet iemand een oplossing? Misschien is het een zekering- of batterijprobleem?
Dit klinkt als normaal gedrag met de radio-opstartgedragsinstelling (de nomenclatuur is mogelijk onjuist) ingesteld op "Uit". Om het infotainmentscherm met deze instellingen in te schakelen, moet u tweemaal achter elkaar op de volumeknop in de buurt van de versnellingspook drukken.

Mensen gebruiken deze instelling omdat het de enige manier is om het geluid van de radio/media standaard te dempen wanneer u de auto start, zelfs als u de radio/media aan had staan toen u de auto verliet.

2) Start/stop niet beschikbaar geel dashboardlampje. Heb het laten uitlezen en het kwam terug met de EVAP-code. Heb het naar de dealer gebracht en het laten vervangen of ik kan aannemen dat het zo was. Kreeg de auto terug en het kwam binnen 2 uur terug.
Wat is er vervangen? De start/stop-module? De EVAP-canister? Ik denk dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de dealer de EVAP-canister op voorraad heeft, dus ik ben er bijna zeker van dat ze die niet hebben vervangen. Het is iets plausibeler dat ze de start/stop-module op voorraad hadden, maar ik betwijfel of ze die ook hebben vervangen. Wat staat er op de papieren die u kreeg toen de dealer de auto aan u teruggaf?

Ze hebben zeker niet meer gedaan dan ze op papier beweerden wat betreft het vervangen van onderdelen. Ik betwijfel of ze iets hebben vervangen. Dit kan heel goed een batterijprobleem zijn, maar het klinkt alsof ze, in het beste geval, codes hebben gewist.

3) Motorlampje. Het gaat meestal branden als ik een halve tank heb en als ik een kwart tank heb. Nadat ik heb getankt en een tijdje heb gereden, gaat het weg nadat ik de auto de volgende keer start.
Het klinkt er niet naar dat u een OBDII-lezer heeft. U heeft minimaal een generieke OBDII-lezer nodig. Ik heb de "HyperTech"-lezer die Walmart verkoopt voor ongeveer $ 17 IIRC. Het is een gerebrand Autel-model voor de helft van de prijs. Het leest alle generieke codes. U heeft dat minimaal nodig om ons hier te helpen. U moet een MES-kabel/adapters en een licentie voor MES-software aanschaffen. Dat zou ongeveer $ 100-125 in totaal zijn, kabels/adapters/licentie, en het zou de noodzaak van een generieke OBDII-lezer overbodig maken. Als u serieus van plan bent om de auto zelf op te lossen met behulp van de forums, is de laatste optie een must.

Deze CEL klinkt als een defecte lagedrukbrandstofpomp, wat een zeer veelvoorkomend probleem is met Giulias en Stelvios van alle uitvoeringen. U krijgt waarschijnlijk lagedrukbrandstofpompcodes die verschijnen op een generieke OBDII-lezer - dit is gebaseerd op de CEL bij lagere (dan volle) brandstoftankniveaus.

4) Service elektronische parkeerrem. Kwam zomaar op. Dus ik kan de auto niet op afstand starten en met de herfst- en wintermaanden in aantocht, zou het een probleem kunnen zijn.

Weet het niet zeker bij deze, maar ik zou beginnen met een MES-scan en zoeken naar gerelateerde codes.