Niedawno wymieniłem przednie łączniki stabilizatora/wahacza/drążka stabilizatora i chciałem podzielić się tutaj moim doświadczeniem, na wypadek gdyby komuś pomogło.
Diagnoza
Mój samochód od jakiegoś czasu wydawał grzechotanie/stukanie/wstrząsy z przodu po lewej stronie. Zdarzało się to głównie na małych nierównościach i wybojach na drodze. Było na tyle cicho, że przy włączonym radiu bym tego nie słyszał, ale czułem, że samochód trzęsie się w niepokojący sposób. Po uważnym wsłuchaniu się zdałem sobie sprawę, że dźwięk pojawia się nawet wtedy, gdy prawa strona samochodu przejeżdża przez nierówności. Ruch po prawej stronie przenosił się przez drążek stabilizatora na lewą stronę, powodując hałas. To pomogło mi zawęzić, że prawdopodobnie zużyte są tuleje łączników końcowych.
Mój samochód jest z 2020 roku i miał tylko 6000 mil, kiedy po raz pierwszy zauważyłem problem, więc to trochę rozczarowujące, ale to przypomnienie, że wiek samochodu liczy się tak samo jak przebieg; być może guma sparciała lub po prostu niewystarczające części do ekstremalnych sił, jakim podlega sztywne zawieszenie.
Naprawa
Po zobaczeniu, że niektóre Giulie i Stelvios są wyposażone w solidniejsze aluminiowe łączniki, które są bezpośrednim zamiennikiem, zamówiłem zestaw. Ponieważ te łączniki powinny przenosić tylko siły osiowe, nie do końca rozumiem, dlaczego grubsze aluminiowe łączniki miałyby być lepsze; mają jednak również większe tuleje i wydają się lepiej zbudowane. Waga każdego łącznika wynosi 0,815 funta dla aluminium i 0,635 dla stali. Mają również markę Alfa Romeo i THK, więc biorąc wszystko pod uwagę, jest to bardzo niewielka modernizacja mojego Quadrifoglio.
12 $ za 4 nakrętki
140 $ za 2 łączniki
Instalacja
To dość proste usunięcie i wymiana. Użyłem tego wideo i dołączonych stron z instrukcji serwisowej jako odniesienia.
Diagnoza
Mój samochód od jakiegoś czasu wydawał grzechotanie/stukanie/wstrząsy z przodu po lewej stronie. Zdarzało się to głównie na małych nierównościach i wybojach na drodze. Było na tyle cicho, że przy włączonym radiu bym tego nie słyszał, ale czułem, że samochód trzęsie się w niepokojący sposób. Po uważnym wsłuchaniu się zdałem sobie sprawę, że dźwięk pojawia się nawet wtedy, gdy prawa strona samochodu przejeżdża przez nierówności. Ruch po prawej stronie przenosił się przez drążek stabilizatora na lewą stronę, powodując hałas. To pomogło mi zawęzić, że prawdopodobnie zużyte są tuleje łączników końcowych.
Mój samochód jest z 2020 roku i miał tylko 6000 mil, kiedy po raz pierwszy zauważyłem problem, więc to trochę rozczarowujące, ale to przypomnienie, że wiek samochodu liczy się tak samo jak przebieg; być może guma sparciała lub po prostu niewystarczające części do ekstremalnych sił, jakim podlega sztywne zawieszenie.
Naprawa
Po zobaczeniu, że niektóre Giulie i Stelvios są wyposażone w solidniejsze aluminiowe łączniki, które są bezpośrednim zamiennikiem, zamówiłem zestaw. Ponieważ te łączniki powinny przenosić tylko siły osiowe, nie do końca rozumiem, dlaczego grubsze aluminiowe łączniki miałyby być lepsze; mają jednak również większe tuleje i wydają się lepiej zbudowane. Waga każdego łącznika wynosi 0,815 funta dla aluminium i 0,635 dla stali. Mają również markę Alfa Romeo i THK, więc biorąc wszystko pod uwagę, jest to bardzo niewielka modernizacja mojego Quadrifoglio.
12 $ za 4 nakrętki
140 $ za 2 łączniki
Instalacja
To dość proste usunięcie i wymiana. Użyłem tego wideo i dołączonych stron z instrukcji serwisowej jako odniesienia.
Łącznik stalowy (oryginalny)[/TH> [TD] 68310528AA [/TD> |
---|