Alfa Romeo Giulia Forum banner

Wymiana łącznika końcowego przedniego stabilizatora

1.8K views 3 replies 4 participants last post by  alfan  
#1 ·
Niedawno wymieniłem przednie łączniki stabilizatora/wahacza/drążka stabilizatora i chciałem podzielić się tutaj moim doświadczeniem, na wypadek gdyby komuś pomogło.

Diagnoza
Mój samochód od jakiegoś czasu wydawał grzechotanie/stukanie/wstrząsy z przodu po lewej stronie. Zdarzało się to głównie na małych nierównościach i wybojach na drodze. Było na tyle cicho, że przy włączonym radiu bym tego nie słyszał, ale czułem, że samochód trzęsie się w niepokojący sposób. Po uważnym wsłuchaniu się zdałem sobie sprawę, że dźwięk pojawia się nawet wtedy, gdy prawa strona samochodu przejeżdża przez nierówności. Ruch po prawej stronie przenosił się przez drążek stabilizatora na lewą stronę, powodując hałas. To pomogło mi zawęzić, że prawdopodobnie zużyte są tuleje łączników końcowych.

Mój samochód jest z 2020 roku i miał tylko 6000 mil, kiedy po raz pierwszy zauważyłem problem, więc to trochę rozczarowujące, ale to przypomnienie, że wiek samochodu liczy się tak samo jak przebieg; być może guma sparciała lub po prostu niewystarczające części do ekstremalnych sił, jakim podlega sztywne zawieszenie.

Naprawa
Po zobaczeniu, że niektóre Giulie i Stelvios są wyposażone w solidniejsze aluminiowe łączniki, które są bezpośrednim zamiennikiem, zamówiłem zestaw. Ponieważ te łączniki powinny przenosić tylko siły osiowe, nie do końca rozumiem, dlaczego grubsze aluminiowe łączniki miałyby być lepsze; mają jednak również większe tuleje i wydają się lepiej zbudowane. Waga każdego łącznika wynosi 0,815 funta dla aluminium i 0,635 dla stali. Mają również markę Alfa Romeo i THK, więc biorąc wszystko pod uwagę, jest to bardzo niewielka modernizacja mojego Quadrifoglio.
Image


12 $ za 4 nakrętki
140 $ za 2 łączniki

Instalacja
To dość proste usunięcie i wymiana. Użyłem tego wideo i dołączonych stron z instrukcji serwisowej jako odniesienia.

Łącznik stalowy (oryginalny)[/TH>
[TD]
68310528AA​
[/TD>
Łącznik aluminiowy[/TH>
[TD]
68348882AA
50543786​
[/TD>
Nakrętka zabezpieczająca[/TH>
[TD]
6511458AA​
[/TD>
Potrzebne narzędzia
Klucz 16 mm
Torx T40​
[/TD>
Specyfikacja momentu obrotowego
74 ft-lb​
[/TD>
[TH]
[TH]
[TH]
[TD]
[TD]

Przed:
Image


Po:
Image


Najtrudniejszą częścią jest bezpieczne podniesienie pojazdu z obu kół oderwanych od podłoża, aby drążek stabilizatora nie był poddawany skręcaniu. Użyłem dwóch podnośników pod przednimi punktami podnoszenia, dwóch podpór osi umieszczonych tuż pod wahaczem i koła pod samochodem, jeśli wszystko inne zawiedzie.
Image


Wyniki
Grzechotanie zniknęło, a samochód czuje się świetnie!
 

Attachments

#3 ·
Pod względem wytrzymałości: smukły pręt może ugiąć się pod wpływem ściskania, podczas gdy szersza belka dwuteowa wykonana z materiału o mniejszej gęstości jest mniej podatna na to. Mówiąc to, odnotowano minimalne zgłoszenia awarii połączeń obu typów.

Mój Mazda Protege miał raz uszkodzone tylne łączniki stabilizatora i jestem prawie pewien, że znowu się zepsuły, więc nie myśl, że to tylko problem Alfy.

Moje przednie zawieszenie Giulii wydaje straszny piskliwy dźwięk, gdy przejeżdżam przez nierówności, a samochód jest zimny. Przypuszczam, że to tuleje drążka stabilizatora, ale nie próbowałem ich wymieniać.
 
#4 ·
Kilka lat temu byłem pod samochodem, wymieniając olej i zauważyłem, że lewy przedni łącznik stabilizatora był pęknięty. Sposób, w jaki się złamał, skłonił mnie do przekonania, że był wykonany z plastiku, ponieważ dwa kawałki wyglądały jak ciągnący się cukierek, który został rozerwany. Walnut Creek Alfa wymieniło oba przednie łączniki w ramach gwarancji. Musiała to być wadliwa partia stali, skoro była tak miękka.