Alfa Romeo Giulia Forum banner

Centerline 2.0T Sport Downpipe met Cat van Magnaflow

16K views 18 replies 9 participants last post by  JoeCab  
#1 ·
We zijn verheugd om onze nieuwe high flow, Sport Downpipes voor de 2.0T Giulia en Stelvio op voorraad te hebben en klaar om te verzenden.

Deze zijn ontwikkeld met Magnaflow over een periode van 2 jaar, met uitgebreide tests op zowel het Giulia- als het Stelvio-platform. We zijn erg blij met de resultaten!

Onze Sport Downpipe is gebaseerd op Magnaflow's 5" diameter Premium 200-Cell Metallic Catalyst, die in eigen huis wordt geproduceerd. Dit is geen goedkope kat, en hij heeft een zeer hoge belading van edelmetalen, waardoor hij goed kan stromen, emissies effectief kan verminderen en uw check engine light uit kan houden. Hij wordt ook ondersteund door een garantie van 5 jaar, 25.000 mijl op emissies.

De eerste stap in ons ontwerpproces was het uitvoeren van een "autopsie" op een standaard downpipe, die een zeer restrictief 700-Cell keramisch element onthulde. Op basis van deze gegevens vond Magnaflow dat er aanzienlijke ruimte voor verbetering was, terwijl er toch een groener alternatief werd geboden dan een "catless" downpipe.

Op de weg voel je enorme verbeteringen in de gasrespons en een mooie, soepele vermogenscurve boost met extra grunt in de midden- en hogere toerentallen. In dyno-tests vonden we solide winsten en extra vermogen werd ontgrendeld toen onze tuningpartner Eurocompulsion een aangepaste tune creëerde om te profiteren van de extra flow van de downpipe.

We hebben dit agressief geprijsd op $989,00 en het komt in aanmerking voor onze gratis verzendingsaanbieding in de Continental US.

#3 ·
Hoe moeilijk is de swap? Moet je stabilisatorstangen of subframe verwijderen?
Er is geen manier om het te verzachten - dit is geen bijzonder eenvoudige installatie.

Je moet de hitteschilden rond de turbo verwijderen, de koelvloeistof aftappen en delen van de motorkap verwijderen. Het verwijderen van de fabrieksdownpipe is moeilijker dan het installeren van de nieuwe, omdat deze fysiek groter is. RWD-auto's hebben veel meer toegang dan AWD-auto's.

Ik zou zeker zeggen "professionele installatie wordt aanbevolen", hoewel het door een ervaren doe-het-zelf-monteur thuis kan worden verzorgd.

#4 ·
Ik had een N54 en die had twee downpipes en dat was een ramp op krikken. Ik neem gewoon geen risico meer om tegenwoordig onder de auto te liggen, maar ik kan zeker bevestigen wat high flow katalysatoren opleveren. Ik weet zeker dat hij nu veel soepeler en eerder toeren maakt, vooral met een tune.

#5 ·
Er moet ook een beetje gewichtsbesparing zijn, wat altijd mooi is. @JoeCab cijfers daarover?

owns 2018 Alfa Romeo Giulia Ti Sport Q4
#12 ·
Hier is een korte video die Eurocompulsion heeft samengesteld met deze downpipe op hun Giulia - de auto heeft ook een "pops and bangs" tune.

Weten we of deze video met de Corsa-uitlaat is?

Als je het vergelijkt met deze video met de standaard kat en Corsa cat back:

Het klinkt zoveel schoner met de centerline downpipe (vooral als het dezelfde uitlaat is)

#15 ·
Hallo @JoeCab, ik heb er een besteld bij EC. Kunt u advies geven over maatregelen die u hebt genomen om te gaan met thermisch beheer/temperaturen onder de motorkap?

Ik ben ervan op de hoogte dat de originele OEM-katalysator een gekrompen hitteschild heeft en overwoog ofwel het inpakken, het fabriceren van een hitteschild of het aanbrengen van een keramische coating op de HFC voordat deze werd gemonteerd.

Ik begrijp dat het goed is om de warmte van de uitlaatgassen in de uitlaatpijp stroomafwaarts van de turbo te houden, hoewel ik ook heb gelezen dat het schadelijk kan zijn voor de interne onderdelen van de katalysator als deze "te heet" worden.

Wat is uw advies hierover? Zou ik de garantie op het onderdeel verliezen als ik het inpak, een schild fabriceer of een keramische coating aanbreng?

Zou ik de levensduur van de interne onderdelen van de katalysator verkorten?

Welk warmtemanagement heeft u gebruikt op uw ontwikkelingsvoertuig?

#19 ·
Hoe werken deze als "bolt-on"? Ik ga mijn mods stapsgewijs uitvoeren, dus inlaat, kat en dan uitlaat. Ik wil mijn tijd op de dyno tot een minimum beperken, want het is niet goedkoop waar ik zoek.
We hebben deze getest op een 100% standaard Stelvio en ze werken prima. Je kunt nog steeds een verschil horen en voelen, maar het is niet zo geweldig als wanneer je de cat-back uitlaat toevoegt, en uiteraard is er veel meer potentieel met een tune.