Alfa Romeo Giulia Forum banner

Terugroepactie en problemen met de gashendel van de Alfa Romeo Giulia uit 2017

202 views 2 replies 3 participants last post by  EricW  
#1 ·
Ik zag op 9 september 2025 dat er een terugroepactie was voor mijn Giulia uit 2017 waarin stond:

„Sommige Alfa Romeo Giulia van modeljaar 2017-2019 en Alfa Romeo Stelvio van modeljaar 2018 tot 2019 zijn mogelijk gebouwd met een brandstoftoevoermodule („FDM“) met interne componenten die gevoelig zijn voor hitte, wat resulteert in een verlies van de doorstroming, leidend tot een verlies van aandrijfvermogen („LOMP“).

Veiligheidsrisico

Brandstoftekort naar de motor kan resulteren in een onverwachte LOMP, wat zonder voorafgaande waarschuwing tot een crash van het voertuig kan leiden."

Ik heb willekeurig servicecontrole-gasklep-codes die ervoor zorgen dat mijn auto in de noodloop gaat, meestal als ik op de snelweg rijdt met 50+ mph. Zou deze terugroepactie dit probleem kunnen oplossen?

#2 ·
Ik zag op 9 september 2025 dat er een terugroepactie was voor mijn 2017 Giulia die zei:

“Sommige Alfa Romeo Giulia uit 2017-2019 en

Alta Romeo Stelvio uit 2018 tot 2019 zijn mogelijk gebouwd met een brandstoftoevoermodule ("FDM") met interne componenten die gevoelig zijn voor hitte, wat resulteert in een verlies van de doorstroming, leidend tot een verlies van aandrijfkracht ("LOMP").

Veiligheidsrisico

Brandstoftekort naar de motor kan resulteren in een onverwachte LOMP, wat zonder waarschuwing tot een crash van het voertuig kan leiden."

Ik heb willekeurig service control throttle codes die mijn auto in de noodloopmodus zetten, meestal als ik op de snelweg rijd met 50+ mph. Zou deze terugroepactie dit probleem kunnen oplossen?
Er zijn al minstens 2 andere threads over dit onderwerp.

#3 ·
Service gasklep regelingsfout is algemeen en u moet de codes lezen om een idee te krijgen van wat er aan de hand is. De mijne had te maken met de bypassklep. Ik weet niet zeker of de brandstofpomp deze fout kan veroorzaken of niet. Misschien weet iemand anders het wel.