Wat is de belangrijkste reden waarom je geen Alfa Romeo zou moeten kopen? Of zou je er als huidige eigenaar weer een kopen, wetende wat je nu weet?
HardGast, duw je bericht niet omhoog, dat is pas een uur oud.
Ten tweede, heb de video nog niet eens bekeken, maar hoewel ik absoluut dol ben op de Giulia, zal ik geen andere Alfa Romeo kopen zolang ze onder eigendom van Stellantis vallen.
Stellantis is een vreselijk slecht geleid bedrijf.
Na het bekijken van slechts #1 op de lijst, is de persoon een idioot.
Ik vraag me af hoe het zou zijn bij BMW voor een auto met een lagere productie, zoals een M3/M4.Dealernetwerk. Ik heb er spijt van dat ik een Alfa QV heb gekocht. De auto staat al bijna 2 maanden in de garage te wachten op een turbo die nabesteld moet worden. Geen einde in zicht.
Echt een vreselijk automerk. Leuke auto, maar niet de hoofdpijn en het gebrek aan ondersteuning waard.
Heel erg bedankt!!! 🙏🏼💯Het is geweldig om je QV te zien met 99k mijl en nog steeds in goede gezondheid klinkt en er fantastisch uitziet. Blijf de video's plaatsen 👍
Nou, heb je aangegeven dat je een leenauto nodig had bij het maken van de afspraak? Heb je met alfacares gesproken om te helpen met de onderdelen? Valt de auto onder de garantie?De dealer kon niet eens een leenauto leveren lol, een complete grap. Auto ging op 29 oktober naar binnen. Het duurde 3 weken voordat ze een opening vonden om de auto überhaupt af te leveren. Dus ik heb sinds 7 oktober niet meer in de auto gereden.
Auto-onderdeel staat in backorder met een verwachte leverdatum van 6 januari. Dit is exclusief installatie. De auto kan dus eind januari of begin februari aan mij worden teruggegeven.
Ik zeg iedereen om uit de buurt van dit merk te blijven. Het is een coole auto en leuk... maar gewoon niet de moeite waard.
Veel ervan was te wijten aan kostenbesparingen door Tavares om zijn eigen baan te redden... behalve dat hij de relaties met dealers, leveranciers, werknemers, enz. schaadde. Ik hoop dat ze nu weer op het goede spoor kunnen komen nu hij weg is. Jammer wat je is overkomen, maar het valt gelukkig nog onder de garantieEr moet over de hele linie verantwoording worden afgelegd. Over het algemeen laat Stellantis weten wat ze vinden van de potentiële schaal en het succes van dit zeer niche automerk.
Dealers pushen quads, wetende dat ze niet het niveau van ondersteuning en service kunnen bieden dat hun concurrenten kunnen bieden. En ik heb het niet over gratis espresso's en vriendelijkheid / professionaliteit.
Als je een voertuig van 90.000 dollar verkoopt, moet je in staat zijn om de supply chain op te schonen en de productie van voldoende onderdelen te prioriteren om in ieder geval de garantiereparaties te dekken. Het is gewoon een compleet wanbeheer van een automerk, in een markt waar ze echt nooit om zullen geven.
En aangezien de meeste bedrijven en aandeelhouders kijken naar herhaalaankopen en klantenbinding om de gezondheid van het merk op lange termijn te begrijpen... Het gebrek aan ondersteuning zal een klein percentage herhaalaankopen laten zien. Waardoor Alfa zijn spullen inpakt en terugkeert naar Europa.
Dit alles om iets sneller te zijn dan een opgevoerde Acura. Om iets cooler te zijn dan een M3. Om continu te verliezen van een 340i uit 2015 met DP en een tune lol een complete grapAls de meeste Italiaanse Amerikanen er geen meer kopen, weet je dat je problemen hebt.
Wie rijdt er dan als een pussy? Ik pus mijn QV.. zo is mijn turbo eigenlijk ontploft. Ik snap nooit hoe gasten met TIs in QV-discussies springen lol shit crazy.#1 reden om geen Alfa te kopen? Als je als een p***y rijdt, koop er dan geen.
Westport heeft mijn auto naar Greenwich verzonden om de turbowissel te voltooien, aangezien Westport niet over de expertise beschikte om het voor elkaar te krijgen.Ik heb er 4 gekocht en heb er nog 2. Ik houd mijn Quad totdat ik hem niet meer aan de praat kan houden. Verkoop hem en haal je 340i. Ga verder.
Ja, ik heb geweldige dingen over die dealer gehoord. Tot nu toe is mijn hele brandstofpomp vervangen, de achterdifferentieel vervangen, de turbo vervangen... lol, ik ben dol op de auto. Ik rijd er als een beest mee, maar ja, maanden wachten op onderdelen en service is niet bueno.Ik heb nooit problemen met ze gehad in de 7 jaar dat ze mijn QV hebben onderhouden...hoewel ze het nu drukker hebben sinds White Plains door Alfa Romeo is gesloten...en Larchmont niet erg goed is
Zo lang wachten op onderdelen is waardeloos....
Zeker, je kunt tot het einde van het jaar geweldige deals krijgen op de 2024 Giulia. Vond je Q4 leuk... heb je het nodig? Er zijnHet wordt tijd om mijn 2019 ti Lusso q4 met 152.000 mijl te vervangen en er nooit een serieus probleem mee gehad.
Ik kan geen andere auto bedenken waarmee ik hem zou vervangen. Waarschijnlijk krijg ik er weer een.
Dat brengt veel mensen in de problemen - meer dan de meeste mensen denken. Ik heb een regel die ik probeer te volgen - als je een "koopje" Europese/Performance auto koopt, houd dan minstens 50% zo niet 100% van de "koopje" prijs in reserve voor het geval er problemen zijn. Ik volg de regel niet altijd, maar het is beter dan een betaling voor de auto als je het kunt regelen. Ik probeer realistisch te zijn over mijn capaciteiten, geduld en financiën. Ik heb een goede monteur nodig, een goede garantie, of beide, omdat ik gewoon niet de vaardigheden of een oneindige bron van geld heb. Zoals je zei - plan vooruit of koop een Honda/Toyota en hoop op het beste.Kan zowel de auto als de onderdelen niet betalen.
Eens. Ik heb zelf veel auto's gehad, waaronder meerdere van alle merken die je hebt genoemd, en mijn Alfa's, vooral mijn gQVs, zijn mijn favorieten van allemaal.Een Alfa Giulia non QV-model is alles wat 99% van de autoliefhebbers ooit nodig zullen hebben. Zelfs als je hem af en toe op het circuit wilt gebruiken. Om snel te gaan, heb je alleen geld nodig... hoe sneller, hoe meer geld. Ik heb mijn Ferrari, mijn Mercedes, mijn Audis, mijn Maserati, mijn Porsches (6) en mijn Alfa's gehad. De meest complete en plezierige auto's die ik heb gehad, zijn mijn drie Giulia's geweest. Het verschil tussen een topsnelheid van 150 mph en 190 mph betekent absoluut niets voor mij. Ik zou nooit harder dan 110 mph gaan, tenzij ik in een volledig raceharnas zat met kooi, brandblussysteem en op een circuit met baancommissarissen en een ambulance in de buurt. Ik heb meer dan genoeg plezier gehad met het uitleggen aan Ferrari- en Porsche-rijders wat mijn bescheiden kleine Giulia kan. Niets geks of gevaarlijks voor anderen, gewoon een paar leuke ontmoetingen. De beste manier om van je Giulia te genieten, is om hem standaard te laten en het geld te investeren in een high performance drivers school. Hoe beter je vaardigheden als bestuurder zijn, hoe meer indruk je zult maken met je standaard Alfa. Maar als je niet echt een Alfa-liefhebber bent, zul je nooit tevreden zijn met de auto. Je kunt dan beter verder gaan.
Eigenlijk zie ik de laatste tijd veel Fiat-commercials. Ze zijn allemaal voor de Fiat 500e, maar toch... VEEL verschillende commercials voor die auto.Ik hang niet echt rond op Fiat-forums, maar ik vraag me af of ze dezelfde angsten hebben over het verlaten van de VS als bij Alfa. Ze hebben hun line-up hier teruggebracht tot hetzelfde, zo niet minder, en uit een snelle google-zoekopdracht blijkt dat hun verkoopcijfers nog slechter zijn, maar ze zijn sinds 2011 terug op de Amerikaanse markt en lijken op het eerste gezicht een robuuster dealernetwerk te hebben. Er zijn er minstens 3 in mijn buurt, als je de twee Alfa-dealers meetelt. Dat gezegd hebbende, ben ik verrast door het aantal Fiats, zelfs nieuwere, op de weg, aangezien ik me niet herinner wanneer ik voor het laatst reclame voor ze heb gezien.