Alfa Romeo Giulia Forum banner

#1 Reden waarom u geen Alfa Romeo zou moeten kopen

7K views 65 replies 30 participants last post by  argentavx  
#1 ·
Wat is de belangrijkste reden waarom je geen Alfa Romeo zou moeten kopen? Of zou je er als huidige eigenaar weer een kopen, wetende wat je nu weet?

#3 ·
Gast, schop je bericht niet omhoog, het is pas een uur oud.
Ten tweede, ik heb de video nog niet eens bekeken, maar hoewel ik absoluut dol ben op de Giulia, zal ik geen andere Alfa Romeo kopen zolang ze onder Stellantis vallen.
Stellantis is een vreselijk geleid bedrijf.

Nadat ik alleen #1 op de lijst heb bekeken, is de persoon een idioot.

#4 ·
Gast, duw je bericht niet omhoog, dat is pas een uur oud.
Ten tweede, heb de video nog niet eens bekeken, maar hoewel ik absoluut dol ben op de Giulia, zal ik geen andere Alfa Romeo kopen zolang ze onder eigendom van Stellantis vallen.
Stellantis is een vreselijk slecht geleid bedrijf.

Na het bekijken van slechts #1 op de lijst, is de persoon een idioot.
Hard

#11 ·
Dealernetwerk. Ik heb er spijt van dat ik een Alfa QV heb gekocht. De auto staat al bijna 2 maanden in de garage te wachten op een turbo die nabesteld moet worden. Geen einde in zicht.
Echt een vreselijk automerk. Leuke auto, maar niet de hoofdpijn en het gebrek aan ondersteuning waard.
Ik vraag me af hoe het zou zijn bij BMW voor een auto met een lagere productie, zoals een M3/M4.

#17 ·
De dealer kon niet eens een leenauto leveren lol, een complete grap. Auto ging op 29 oktober naar binnen. Het duurde 3 weken voordat ze een opening vonden om de auto überhaupt af te leveren. Dus ik heb sinds 7 oktober niet meer in de auto gereden.

Auto-onderdeel is in backorder met een verwachte leverdatum van 6 januari. Dit is exclusief installatie. De auto kan dus eind januari of begin februari aan mij worden teruggegeven.

Ik zeg iedereen weg te blijven van dit merk. Het is een coole auto en leuk... maar gewoon de moeite niet waard.

#18 ·
De dealer kon niet eens een leenauto leveren lol, een complete grap. Auto ging op 29 oktober naar binnen. Het duurde 3 weken voordat ze een opening vonden om de auto überhaupt af te leveren. Dus ik heb sinds 7 oktober niet meer in de auto gereden.

Auto-onderdeel staat in backorder met een verwachte leverdatum van 6 januari. Dit is exclusief installatie. De auto kan dus eind januari of begin februari aan mij worden teruggegeven.

Ik zeg iedereen om uit de buurt van dit merk te blijven. Het is een coole auto en leuk... maar gewoon niet de moeite waard.
Nou, heb je aangegeven dat je een leenauto nodig had bij het maken van de afspraak? Heb je met alfacares gesproken om te helpen met de onderdelen? Valt de auto onder de garantie?

#21 ·
Er moet over de hele linie verantwoording worden afgelegd. Over het algemeen maakt Stellantis bekend wat ze vinden van de potentiële schaal en het succes van dit zeer niche automerk.

Dealers pushen quads in de wetenschap dat ze niet het niveau van ondersteuning en service kunnen bieden dat hun concurrenten kunnen bieden. En ik heb het niet over gratis espresso's en vriendelijkheid/professionaliteit.

Als je een voertuig van 90.000 dollar verkoopt, moet je in staat zijn om de supply chain op te schonen en de productie van voldoende onderdelen te prioriteren om in ieder geval de garantiereparaties te dekken. Het is gewoon een compleet wanbeheer van een automerk, in een markt waar ze echt nooit om zullen geven.

En aangezien de meeste bedrijven en aandeelhouders kijken naar herhaalaankopen en klantenbinding om de gezondheid van het merk op de lange termijn te begrijpen... Het gebrek aan ondersteuning zal een klein percentage herhaalaankopen laten zien. Waardoor Alfa zijn spullen inpakt en terugkeert naar Europa.

#33 ·
Er moet over de hele linie verantwoording worden afgelegd. Over het algemeen laat Stellantis weten wat ze vinden van de potentiële schaal en het succes van dit zeer niche automerk.

Dealers pushen quads, wetende dat ze niet het niveau van ondersteuning en service kunnen bieden dat hun concurrenten kunnen bieden. En ik heb het niet over gratis espresso's en vriendelijkheid / professionaliteit.

Als je een voertuig van 90.000 dollar verkoopt, moet je in staat zijn om de supply chain op te schonen en de productie van voldoende onderdelen te prioriteren om in ieder geval de garantiereparaties te dekken. Het is gewoon een compleet wanbeheer van een automerk, in een markt waar ze echt nooit om zullen geven.

En aangezien de meeste bedrijven en aandeelhouders kijken naar herhaalaankopen en klantenbinding om de gezondheid van het merk op lange termijn te begrijpen... Het gebrek aan ondersteuning zal een klein percentage herhaalaankopen laten zien. Waardoor Alfa zijn spullen inpakt en terugkeert naar Europa.
Veel ervan was te wijten aan kostenbesparingen door Tavares om zijn eigen baan te redden... behalve dat hij de relaties met dealers, leveranciers, werknemers, enz. schaadde. Ik hoop dat ze nu weer op het goede spoor kunnen komen nu hij weg is. Jammer wat je is overkomen, maar het valt gelukkig nog onder de garantie

#43 ·
Ik heb nooit problemen met ze gehad in de 7 jaar dat ze mijn QV hebben onderhouden...hoewel ze het nu drukker hebben sinds White Plains door Alfa Romeo is gesloten...en Larchmont niet erg goed is
Zo lang wachten op onderdelen is waardeloos....
Ja, ik heb geweldige dingen over die dealer gehoord. Tot nu toe is mijn hele brandstofpomp vervangen, de achterdifferentieel vervangen, de turbo vervangen... lol, ik ben dol op de auto. Ik rijd er als een beest mee, maar ja, maanden wachten op onderdelen en service is niet bueno.

#48 ·
Zou geen Alfa EV kopen...waarschijnlijk ook geen hybride. Ik beschouw EV's als een politieke zwendel. Het uitwisselen van uitlaten voor het winnen van edelmetalen is geen intelligente oplossing. Hybrides klinken geweldig voor taxi's, politie en andere overheidsauto's, shuttlebussen, bestelwagens en weet ik veel wat. Auto's met een verbrandingsmotor zijn een kunstvorm en een middel van persoonlijke expressie en vrijheid.

#50 ·
Het wordt tijd om mijn 2019 ti Lusso q4 met 152.000 mijl te vervangen en er nooit een serieus probleem mee gehad.
Ik kan geen andere auto bedenken waarmee ik hem zou vervangen. Waarschijnlijk krijg ik er weer een.
Zeker, je kunt tot het einde van het jaar geweldige deals krijgen op de 2024 Giulia. Vond je Q4 leuk... heb je het nodig? Er zijn
dingen in mijn 2023 die ik prefereer boven de 2024, dus ik houd hem.

#54 ·
Klinkt alsof iemand een QV heeft gekocht maar het eigenlijk niet kan betalen, maar er graag over praat en andere eigenaren beschuldigt die andere modellen hebben gekocht. Met een langer auto-cv kan ik dit zeker zeggen: koop geen niche-auto zoals de Guilia, ongeacht de uitvoering, als 1.) je de service niet zelf kunt uitvoeren, 2.) je je eigen onderdelen niet kunt vinden, 3.) je zowel de auto als de onderdelen niet kunt betalen.

Het is net als die Mercedes-eigenaren uit de jaren 90 met V12's die niet weten dat de motor over 4 jaar 25.000 dollar kost om te vervangen.

Lange wachtrijen, onderdelen in backorder, downtime is niet uniek voor Alfa's, sorry om het te zeggen tegen degenen die het leuk vinden om hun eigen auto's af te kraken, probeer een Tesla, TRX, Raptor, nieuwe C8, enz. te bezitten. Populaire en lage productie- of obscure modellen hebben allemaal dezelfde problemen. Mijn laatste Mustang uit 2016 stond 45 dagen in de garage, met alle onderdelen direct beschikbaar.

Als je een probleem hebt met je Alfa en je bent niet groot genoeg om het zelf op te lossen, dan zou je een Honda moeten leasen.

#55 ·
Kan zowel de auto als de onderdelen niet betalen.
Dat brengt veel mensen in de problemen - meer dan de meeste mensen denken. Ik heb een regel die ik probeer te volgen - als je een "koopje" Europese/Performance auto koopt, houd dan minstens 50% zo niet 100% van de "koopje" prijs in reserve voor het geval er problemen zijn. Ik volg de regel niet altijd, maar het is beter dan een betaling voor de auto als je het kunt regelen. Ik probeer realistisch te zijn over mijn capaciteiten, geduld en financiën. Ik heb een goede monteur nodig, een goede garantie, of beide, omdat ik gewoon niet de vaardigheden of een oneindige bron van geld heb. Zoals je zei - plan vooruit of koop een Honda/Toyota en hoop op het beste.

#57 ·
Mijn #1 is het gebrek aan ondersteuning van de dealer. Misschien verandert dit onder een nieuwe leiding, men kan alleen maar hopen als ze Alfa in de staten willen voortzetten. Als alles klikt... is de auto ongelooflijk. Zo niet, verwacht dan wat teleurstellingen.

#58 ·
Een Alfa Giulia non-QV-model is alles wat 99% van de autoliefhebbers ooit nodig zullen hebben. Zelfs als je hem af en toe op het circuit wilt gebruiken. Om snel te gaan, heb je alleen geld nodig... hoe sneller, hoe meer geld. Ik heb mijn Ferrari, mijn Mercedes, mijn Audi's, mijn Maserati, mijn Porsches (6) en mijn Alfa's gehad. De meest complete en plezierige auto's die ik heb gehad, zijn mijn drie Giulia's geweest. Het verschil tussen een topsnelheid van 240 km/u en 305 km/u betekent absoluut niets voor mij. Ik zou nooit harder dan 177 km/u gaan, tenzij ik in een volledig raceharnas zat met rolkooi, brandblussysteem en op een circuit met baancommissarissen en een ambulance in de buurt. Ik heb me meer dan genoeg geamuseerd door Ferrari- en Porsche-rijders te laten zien wat mijn bescheiden kleine Giulia kan. Niets geks of gevaarlijks voor anderen, gewoon een paar leuke ontmoetingen. De beste manier om van je Giulia te genieten, is om hem standaard te laten en het geld te investeren in een high-performance rijdersschool. Hoe beter je vaardigheden als bestuurder, hoe meer indruk je zult hebben van je standaard Alfa. Maar als je niet echt een Alfa-liefhebber bent, zul je nooit tevreden zijn met de auto. Je kunt dan het beste verder gaan.

#59 ·
Een Alfa Giulia non QV-model is alles wat 99% van de autoliefhebbers ooit nodig zullen hebben. Zelfs als je hem af en toe op het circuit wilt gebruiken. Om snel te gaan, heb je alleen geld nodig... hoe sneller, hoe meer geld. Ik heb mijn Ferrari, mijn Mercedes, mijn Audis, mijn Maserati, mijn Porsches (6) en mijn Alfa's gehad. De meest complete en plezierige auto's die ik heb gehad, zijn mijn drie Giulia's geweest. Het verschil tussen een topsnelheid van 150 mph en 190 mph betekent absoluut niets voor mij. Ik zou nooit harder dan 110 mph gaan, tenzij ik in een volledig raceharnas zat met kooi, brandblussysteem en op een circuit met baancommissarissen en een ambulance in de buurt. Ik heb meer dan genoeg plezier gehad met het uitleggen aan Ferrari- en Porsche-rijders wat mijn bescheiden kleine Giulia kan. Niets geks of gevaarlijks voor anderen, gewoon een paar leuke ontmoetingen. De beste manier om van je Giulia te genieten, is om hem standaard te laten en het geld te investeren in een high performance drivers school. Hoe beter je vaardigheden als bestuurder zijn, hoe meer indruk je zult maken met je standaard Alfa. Maar als je niet echt een Alfa-liefhebber bent, zul je nooit tevreden zijn met de auto. Je kunt dan beter verder gaan.
Eens. Ik heb zelf veel auto's gehad, waaronder meerdere van alle merken die je hebt genoemd, en mijn Alfa's, vooral mijn gQVs, zijn mijn favorieten van allemaal.

Ik kan het echt niet uitleggen. De auto is gewoon erg goed afgerond... Capabel en verslavend. Een uitstekende GT-cruiser met verrassend goed brandstofverbruik op lange ritten, en een circuitmonster in één.

Wat betreft standaard versus getuned, ik heb mijn 2017 gQV licht getuned voor circuitgebruik. Enkele aanpassingen aan de ophanging zodat ik een vierkante 285-opstelling kan gebruiken, GTAm-ophanging, Girodisc CCM ijzeren vervangingen en een lichte vermogensafstemming.

Mijn 2022 gQV is momenteel mijn dagelijkse bestuurder... En dus standaard.

#62 ·
Ik kom niet vaak op Fiat-forums, maar ik vraag me af of ze dezelfde angsten hebben over hun vertrek uit de VS als bij Alfa. Ze hebben hun aanbod hier teruggebracht tot hetzelfde, zo niet minder, en uit een snelle google blijkt dat hun verkoopcijfers nog slechter zijn, maar ze zijn sinds 2011 terug op de Amerikaanse markt en lijken op het eerste gezicht een robuuster dealernetwerk te hebben. Er zijn er minstens 3 in mijn buurt, als je de twee Alfa-dealers meetelt. Dat gezegd hebbende, ben ik verrast door het aantal Fiats, zelfs nieuwere, op de weg, aangezien ik me niet herinner wanneer ik voor het laatst reclame voor ze heb gezien.

#63 ·
Ik hang niet echt rond op Fiat-forums, maar ik vraag me af of ze dezelfde angsten hebben over het verlaten van de VS als bij Alfa. Ze hebben hun line-up hier teruggebracht tot hetzelfde, zo niet minder, en uit een snelle google-zoekopdracht blijkt dat hun verkoopcijfers nog slechter zijn, maar ze zijn sinds 2011 terug op de Amerikaanse markt en lijken op het eerste gezicht een robuuster dealernetwerk te hebben. Er zijn er minstens 3 in mijn buurt, als je de twee Alfa-dealers meetelt. Dat gezegd hebbende, ben ik verrast door het aantal Fiats, zelfs nieuwere, op de weg, aangezien ik me niet herinner wanneer ik voor het laatst reclame voor ze heb gezien.
Eigenlijk zie ik de laatste tijd veel Fiat-commercials. Ze zijn allemaal voor de Fiat 500e, maar toch... VEEL verschillende commercials voor die auto.